سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: غرفه اختصاص یافته به کرمانشاه در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شاهد طنین نوای موسیقی کردی با طعم دم‌نوش‌های زاگرسی است.
کد خبر: ۱۸۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 17 February 2016
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: غرفه اختصاص یافته به کرمانشاه در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شاهد طنین نوای موسیقی کردی با طعم دم‌نوش‌های زاگرسی است.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اصغر رشنو اظهار کرد: سعی کردیم با حضوری قدرتمند نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در آستانه نوروز ضمن معرفی هر چه بیشتر استان کرمانشاه شرایط جذب گردشگران را در ایام نوروز فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در غرفه کرمانشاه صنایع دستی استان نیز معرفی شده است، ادامه داد: سعی شده با پکیج‌های متعدد به نحو شایسته‌ای استان کرمانشاه معرفی و یک قدرت انتخاب در اختیار گردشگران برای سفر به کرمانشاه ایجاد شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: در غرفه کرمانشاه بهترین دم‌نوش‌های گیاهی از ارتفاعات سرسبز استان کرمانشاه از جمله آویشن کوهی برای بازدیدکنندگان سرو می‌شود که به لحاظ خواص دارویی در نوع خود کم‌نظیرند.

رشنو تصریح کرد: اجرای موسیقی به صورت دو نوازی در داخل غرفه و اجرای گروه حرکات موزون (هلپرکی) بر روی استیج نمایشگاه و همچنین شاهنامه‌خوانی به عنوان سنت دیرینه مردم کرمانشاه که شاهنامه الماس خان کندوله‌ای که در خصوص داستان خسرو شیرین است، از جمله مواردی است که بازدیدکنندگان از غرفه کرمانشاه می‌توانند از آن لذت ببرند.

وی افزود: همچنین در قالب توزیع بروشور، نقشه، لوح فشرده و سایر اقلام فرهنگی و نیز ارسال نرم‌افزار هوشمند معرفی استان از طریق بلوتوث جاذبه‌ها و مسیرهای گردشگری استان کرمانشاه به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رونمایی سیستم اطلاع‌رسانی هوشمند برای نخستین بار توسط اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد و گفت: کارایی این سیستم به گونه‌ای است که همه اطلاعات مورد نیاز یک گردشگر از جمله، تلفن‌های ضروری، آدرس هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌های بین‌راهی و... معرفی جاذبه‌های استان، فواصل شهرستان‌ها و استان‌های همجوار و... را به صورت چاپ شده در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

رشنو در پایان اظهار کرد: در غرفه کرمانشاه با شیرینی‌ها و دم‌نوش‌های خاص استان کرمانشاه در کنار اجرای زنده موسیقی کردی پذیرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار