ضرورت ورود استانداری به پرونده زباله های پزشکی
اعضای کمیسیون خدمات شهری شورا بر لزوم همکاری پزشکان در جمع‌آوری زباله مطب‌ها تاکید کردند.
کد خبر: ۱۸۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 16 February 2016
غلامحسین صاحبی در جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست اظهارکرد: علی‌رغم پیگیری‌ها و تذکر‌های متعدد هنوز هم تعداد زیادی از مطب‌های پزشکان برای جمع‌آوری زباله‌های خود با پسماند همکاری نمی‌کنند.
وی افزود: باید تدابیر لازم برای همکاری مطب‌ها با شهرداری برای جمع‌آوری زباله‌های پزشکی انجام شود و در این بین اگر چندین مطب به‌صورت یک مجموعه با شهرداری قرارداد منعقد کنند، تخفیف‌هایی به آن‌ها داده خواهد شد.
ورود استانداری به موضوع زباله‌های پزشکی
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در ادامه به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در این سازمان پرداخت و گفت: در‌حال‌حاضر ٩روش تفکیک از مبدا در شهر مشهد اجرا می‌شود که باعث شده میزان جمع‌آوری زباله خشک افزایش یابد.
علی نجفی افزود: مطابق آخرین آمار ٨٠٢هزار خانوار در شهر مشهد زندگی می‌کنند که جمع‌آوری زباله خشک آن‌ها به صورت هفتگی انجام می‌شود و علاوه‌براین خود شهروندان هم می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های پسماند«ویس بانک» زباله‌های خود را تحویل و امتیاز دریافت کنند.
وی بیان کرد: به منظور ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان طرح پاکیاران در مدارس به اجرا درآمده تا روش تفکیک زباله به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد همچنین از جمع‌آوری زباله خشک اصناف و هتل‌ها خبر داد و افزود: خوشبختانه از این طرح استقبال خوبی شده و در کنار آن سعی شده تا در دو ماه شهریور و اسفند نسبت به جمع‌آوری لوازم دست دوم شهروندان نیز اقدام شود.
نجفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در محل دفن زباله‌های شهری گفت: امسال ٣درصد به فضای سبز این محل افزوده شده و سیستم جمع‌آوری شیرآبه زباله‌ها نیز با کمک مهندسان ژاپنی طراحی و اجرا شده است.
وی بیان کرد: دفن زباله‌های ویژه ازجمله لامپ‌های کم‌مصرف با استفاده از بشکه‌های خاص و به‌صورت دفن در زمین انجام می‌شود تا در صورت فراهم‌شدن شرایط بازیافت، این مواد از زمین خارج و در چرخه بازیافت قرار گیرند.مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد درخصوص جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی و مطب پزشکان نیز گفت: در‌حال‌حاضر از ۴هزار‌و٣٠٠مطب تنها ١١٧مطب با شهرداری برای جمع‌آوری زباله‌ها همکاری می‌کنند و در صدد هستیم با همکاری نظام پزشکی این تعداد را افزایش دهیم و استانداری خراسان رضوی نیز به موضوع ورود یافته است.
وی همچنین از بومی‌سازی قطعات ماشین‌های حوزه پسماند و اتصال سیستم معاینه فنی به شبکه پلیس راهور خبر داد.معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد در ادامه به تولید کف‌پوش‌های ویژه زمین بازی کودکان از بازیافت لاستیک‌های فرسوده خبر داد و گفت: در‌حال‌حاضر بیش از ٨٠‌درصد نیاز کف‌پوش را در کارخانه بازیافت شهرداری تامین می‌کنیم.خلیل‌ا... کاظمی افزود: کارخانه بازیافت لاستیک و تولید کف‌پوش امکان توسعه نیز دارد و در صورت تقاضای بیشتر می‌توان خط دوم تولید را در این کارخانه راه‌اندازی کرد ولی در‌حال‌حاضر نیازی به این اقدام نیست.وی تصریح کرد: تولید محصولات دیگر از بازیافت لاستیک نیز در دستورکار قرار دارد.
فاطمه غیور عضو دیگر کمیسیون نیز بر ارائه آموزش‌های لازم در حوزه تفکیک زباله به شهروندان تاکید کرد.
منبع: شهرآرا


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
مديريت امور بيمارستانها و تعالي پزشكان كجاست كه بيمارستانها هم دفع زباله هاشون اصولي نيست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار