نوید میخک فیلمساز جوان لرستانی حوزه بین الملل کشورمان با اسقف مونسینیور آندره آتا، رییس سازمان زیارت و گردشگری واتیکان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۷۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ 05 February 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان، نوید میخک فیلمساز جوان حوزه بین الملل کشورمان با اسقف مونسینیور آندره آتا، رییس سازمان زیارت و گردشگری واتیکان دیدار و گفتگو کرد. گفتنی است این دیدار با همکاری روابط عمومی معاونت امور زنان ریاست جمهوری ،معاونت بخش اروپای غربی وزارت امور خارجه و رایزنی رئیس مرکز گفتگوی ادیان دکتر علی محمد حلمی صورت گرفت.

در این دیدار به موضوع گفتگوی ادیان در سینما پرداخته شد و بر ضرورت هرچه بیشتر این رویداد در فضای هنر و سینما تاکید شد.


نوید میخک فیلمساز جوان کشورمان با اشاره به دغدغه شخصی خویش در مورد گفتگوی ادیان ابراز داشت آثارش را در این بخش متمرکز کرده است.

وی به اسقف مونسینیور آندره آتا، رییس سازمان زیارت و گردشگری و رئیس هیئت مذهبی واتیکان در مورد دوستی و روابط دینی میان مسلمانان و دیگر ادیان از دیرباز در ایران اشاره کرد و گفت: چند سال قبل فیلم مستندی با موضوع یک بانوی مسیحی در ایران ساختم که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و بازتاب خوبی در فضای بین الملل داشت.

این قضیه مرا به فعالیت بیشتر در حوزه گفتگوی ادیان دلگرم تر کرد و پس از آن موضوع چند راهبه که بیش از چهل سال در ایران خدمات بشر دوستانه انجام دادند ، مرا وا داشت تا فیلم دیگری در حوزه گفتگو و تاثیر ادیان بسازم، که اکنون نزدیک به یک سال است در حال تولید آن هستیم .

وی افزود: اما با توجه به گستردگی موضوع و لوکیشن های داخلی و خارج از کشور ایران، امیدوارم بتوانم مشکلات پیش رو با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای مرکزی واتیکان از میان بردارم. اسقف آندره آتا با ابراز خوشحالی و شگفتی از چنین رویکردی در سینمای ایران گفت: امیدوارم که هرچه زودتر این فیلم ساخته شود و به تماشای آن بنشینم. چرا که با ساخت چنین فیلم هایی در جهت دوستی و محبت بین ادیان الهی و نفی افراطی گری و جنگ در فضای کنونی جامعه بین الملل گام مهمی برداشته می شود .چرا که سینما تاثیر شگرفی در این زمینه ها دارد.

گفتنی است این هئیت مذهبی که متشکل از چند اسقف سازمان زیارت و گردشگری واتیکان است به مدت چهار روز به دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای انجام نشست و گفتگوی بین ادیان به ایران سفر کردند و سپس راهی ایتالیا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار