به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهاي استانداری کرمانشاه، اکنون هزار روستا در کرمانشاه فاقد دهیاری هستند.
کد خبر: ۱۷۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 02 February 2016
به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهاي استانداری کرمانشاه، اکنون هزار روستا در کرمانشاه فاقد دهیاری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مطنقه کرمانشاه، جلیل بالایی در جمع خبرنگاران از افتتاح 221 پروژه در سطح روستاهای استان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: اعتبار این طرح‌ها بالغ بر 6.5 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف است، ادامه داد: بهسازی سنگفرش روستایی، ایجاد پارک و فضای سبز در روستاها، تکمیل ساختمان دهیاری‌ها، ساخت مسجد و غسالخانه و ... از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهاي استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد روستایی، اظهار کرد: در کل کشور مقرر شده 450 شرکت اجرای طرح‌های اقتصادی را با مشارکت خود روستاییان آغاز کنند که از این تعداد 100 شرکت کارهایشان نهایی شده و عملیات اجرایی 13 طرح در دهه فجر آغاز خواهد شد که سهم روستاهای استان کرمانشاه هم از این تعداد سه طرح است.

به گفته این مسئول، این طرح‌ها شامل طرح باختر توت پاوه، مجتمع ماهیان گرمابی شهدای قصرشیرین و تولیدکنندگان شیر دینور است.

وی از عضویت بیش از نفر در این طرح‌ها خبر داد و تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها نیز حدود 24.5 میلیارد تومان است که از محل تسهیلات بانکی با سود صفر تا سه درصد تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهاي استانداری کرمانشاه در خصوص اجرای طرح‌های فاضلاب روستایی نیز اظهار کرد: این طرح‌ها قرار است با همکاری خود مردم(تامین مصالح از سوی دولت و  با نظارت آب و فاضلاب روستایی) اجرا شود که در چهار روستا در دست انجام است.

بالایی یادآوری کرد: اگر این طرح‌ها موفقیت‌آمیز باشد، فاضلاب 50 روستای دیگر را نیز در سفر رئیس جمهور نهایی خواهیم کرد.

وی همچنین از در نظر گرفتن بیمه حوادث برای روستاییان خبر داد که با پرداخت رقم شش هزار تومان می توانند منازل خود را تا سقف 20 میلیون تومان بیمه کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهاي استانداری کرمانشاه در ادامه به پراکندگی روستاهای استان اشاره و اظهار کرد: برای نظارت بر جریان مالی و بودجه دهیاری‌ها برنامه‌ای تدوین شده که از هر نقطه با کمک تلفن همراه امکان نظارت بر دهیاری‌ها وجود دارد.

وی گفت: اکنون هزار روستا در استان داریم که دهیاری ندارند و برای اجرای طرح‌های آنها 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که محروم نمانند.

بالایی در ادامه از تحویل 88 دستگاه ماشین آلات به روستاهای استان هم خبر داد که هشت دستگاه دیگر در آینده تحویل خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار