لحظه به لحظه رخداد تجاوز عربستان به یمن؛
عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است و 10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند.
کد خبر: ۱۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 28 March 2015
مشارکت اسرائیل و عربستان در حمله به یمنبه گزارش تابناک یزد، سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است. که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است. شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند و محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان، این عملیات را هدایت می‌کند.
در ذیل، مهمترین تحولات روز شنبه یمن را می توانید به صورت لحظه به لحظه دنبال کنید:

11:53  شبکه العربیه گزارش داد که یک ناو سعودی هیئت‌های دیپلماتیک عربی و غربی را از عدن تخلیه کرد.

11:50  فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در سخنانی اعلام کرد که لندن کمک‌های فنی در اختیار عملیات "طوفان اراده" قرار خواهد داد.

11:47  نواز شریف نخست وزیر پاکستان با صدور دستوری فوری اعلام کرده که هر چه زودتر اقداماتی برای خروج بیش از 1500 پاکستانی در «صنعا» انجام شود. بر اساس بیانیه منتشر شده از محل اقامت نخست وزیر پاکستان، پاکستانی‌های مقیم صنعا بدلیل جنگ جاری در یمن از این کشور خارج شوند. قابل ذکر است که بیش از 1500 پاکستانی در صنعا و همچنین به طور کلی حدود 4 هزار پاکستانی در یمن بسر می برند.

11:45  گروه تروریستی تکفیری در سوریه موسوم به جیش الاسلام در صفحه اختصاصی خود در پایگاه اجتماعی تویتر اعلام کرد زهران علوش سرکرده این گروه، پنج هزار جنگجو به یمن برای جنگ با حوثی ها اعزام کرده است. این گروه تروریستی تکفیری تاکید کرده است اعزام این تعداد تروریست به یمن به درخواست رسمی عربستان صورت گرفته است.

11:16  خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،‌ ساعاتی بعد از انتشار خبر سرنگونی جنگنده عربستانی در شمال صنعاء، از سقوط جنگنده «F-15-S» در آب‌های دریایی سرخ خبر داد و مدعی شد که بر اثر اختلال فنی سقوط کرده است.

09:59  شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با صراحت از وجود یک مشارکت راهبردی میان رژیم صهیونیستی و عربستان علیه محور مقاومت سخن گفت و نشریه عبری "یدیعوت احرنوت" نیز ضمن آرزوی موفقیت برای عربستان، تاکید کرد که دخالت این کشور در یمن خبر خوشحال کننده ای برای اسرائیل بود.

09:54   به دنبال حمله  روز جمعه هواپیماهای جنگی عربستان سعودی به بازار البقع در منطقه کتاف در استان صعده، 20 نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند که با این حمله، آمار قربانیان این تجاوزگری به 60 نفر رسید.

09:45  یک فروند هواپیمای عربستان سعودی شرکت کننده درعملیات علیه یمن در دریای سرخ سقوط کرد و خلبانان آن با کمک آمریکا، نجات یافتند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع وزارت دفاع عربستان از نجات دو خلبانی خبر داد که هواپیمای F-15S آن ها به علت نقص فنی در دریای سرخ سقوط کرده است. این دو خلبان مجبور شدند از صندلی نجات استفاده کنند و با کمک نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه سالم بازگشتند. یک مسئول پنتاگون گفت نظامیان آمریکایی این دو خلبان عربستانی را نجات دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار