رئیس سازمان حج و زیارت گفت: براساس آخرین آمار موجود تاکنون ۱۸ هزار نفر از حج عمره انصراف داده‌اند اما از حج تمتع هیچ فردی انصراف نداده است.
کد خبر: ۱۶۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 24 January 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: سعید اوحدی ظهر امروز در دیدار با خانواده جان‌باختگان مِنا در استان فارس که در سالن شهید دستغیب آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: قطع رابطه سیاسی با عربستان به منزله عدم پیگیری دیه جان باختگان منا نیست و عربستان طبق قانون کشورش این رقم را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام پیکر 461جان باخته منا منتقل شده و پیکر 42‌زائر در مقبره الشهدای منا دفن شده است، گفت: ربوده شدن افراد، شکنجه و یا قبر دسته‌جمعی زائران شایعه است و صحت ندارد.

اوحدی افزود: در زمان قطع رابطه سیاسی پیکر 16 نفر از عزیزان در حال انتقال بود که در فرودگاه جده جلوی آن را گرفتند و با سعی و تلاش دستگاه دیپلماسی این پیکرها به وطن بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه اجساد ایرانی که عربستان دفن شدند با رعایت کامل موازین شرعی تدفین شدند، تصریح کرد: حادثه منا در واقع یک بی‌تدبیری بود و اگر امکانات در آن‌جا وجود داشت، تعداد کشته‌ها به این رقم نمی‌رسید.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد آخرین وضعیت سفر عمره مفرده گفت: براساس آخرین آمار موجود تاکنون 18 هزار نفر از حج عمره انصراف داده‌اند اما از حج تمتع هیچ فردی انصراف نداده است.

در این دیدار صمیمانه خانواده جان باختگان حادثه منا مسائل مربوط به حادثه منا را با رئیس سازمان حج و زیارت در میان گذاشتند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
جناب اوحدی داری اغراق میکنی من خودم دونفر میشناسم که از تمتع 95 انصراف دادن .در ضمن فکر کنم اونهایی که ترسیدن و فیش امسالشکن فروختن یادت نره .چه لذتی از قطع عمره میبری فقط خدا میدونه و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
اگه واقعا کسی انصراف نداده متأسفم برای این مردم.واقعا چه فکری می کنن؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار