تابناک:بهره گیری از ظرفیت مناسب تخت فولاد برای گردشگری سبب می شود که از این شرایط مناسب برای درآمد زایی نیز استفاده شود. با توجه به در پیش بودن نوروز، فضای مناسبی برای فعال ساختن ظرفیت مناسب این محل گردشگری به وجود آمده است که باید دید از آن به درستی استفاده می شود یا نه؟
کد خبر: ۱۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰ 19 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، یکی از ارزشمندترین مکان های اصفهان که قدمت بسیار زیادی نیز دارد قبرستان تخت فولاد است، آرامستانی که خیلی ها آن را نگین زیارتگاه های جهان می خوانند و از آن به عنوان دومین قبرستان مسلمانان یاد می کنند. تخت فولاد ۶۰۰۰ ستاره درخشان علم و معنویت را در خود جای داده و از همین رو زمین با ارزش آن دارای معنویت بسیاری است.

ظرفیت مناسب و قدمت بسیاری که این آرامستان درخشان دارد سبب شده تا مسئولان به آن توجه کرده و در راستای تبدیل آن به فضای های گردشگری تلاش کنند. در یکی از آخرین جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شد تا تخت فولاد و گلستان شهدا در مسیرهای گردشگری اصفهان قرار گرفته و زیرساخت های مناسب برای تبدیل به یک فضای گردشگری در آن فراهم شود.

از سوی دیگر با توجه به پیامبران، علما، بزرگان و دانشمندانی که در این قبرستان به خاک سپرده شدند،این مکان می تواند به عنوان یکی از عبادتگاه ها و یا جاذبه های گردشگری مذهبی به حساب آید و با این ظرفیت مناسب به مکانی برای گردشگران خارجی مسلمان تبدیل شود.

این قبرستان با توجه به پتانسیل خوبی که دارد می توانند همانند قبرستان وادی السلام به عنوان یکی از قبرستان های مسلمین به جذب گردشگر مسلمان بپردازد.

منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم به برنامه‌های مجموعه فرهنگی، مذهبی، تاریخی تخت فولاد در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مجموعه فرهنگی، مذهبی، تاریخی تخت فولاد گنجینه هنر، ادب و اندیشه با قدمتی بیش از هزار سال یکی از مجموعه‌های عظیم تاریخی مذهبی شهر و استان اصفهان است که مدفن بیش از هزاران نفر از علما، صلحا و اولیای خدا است که هرکدام از این‌ها معرف هویت انقلابی ایرانی اسلامی مردم اصفهان هستند.

وی با اشاره به مدفن بزرگانی مانند مرحوم بابا رکن‌الدین از عرفا و مرحوم میرفندرسکی و مرحوم آقاجواد و آقا حسین خوانساری در تخت فولاد، بیان کرد: در کنار اماکن مذهبی و تاریخی تخت فولاد، این مجموعه جذابیت‌های خاص گردشگری و معنوی و مذهبی نیز دارد.

مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی، تاریخی تخت فولاد افزود: امسال با دید معرفی هویت انقلاب اسلامی و معرفی جذابیت‌های گردشگری برنامه‌های خاصی را برای مسافران و مردم و همشهریان گرانقدری که در ایام نوروز قصد بازدید و زیارت از این مجموعه را دارند برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ساعت 4 بعد از ظهر مراسم غبار روبی از تکایا، بقاع و مجموعه‌های تخت فولاد را داریم که علاوه بر غبار روبی، عطرافشانی و گل‌گزاری بر سر مزار بزرگان اتفاق می‌افتد.

بهره گیری از ظرفیت مناسب تخت فولاد برای گردشگری سبب می شود که از این شرایط مناسب برای درآمد زایی نیز استفاده شود. با توجه به در پیش بودن نوروز، فضای مناسبی برای فعال ساختن ظرفیت مناسب این محل گردشگری به وجود آمده است که باید دید از آن به درستی استفاده می شود یا نه؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار