کرمان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی از ۱۳ دی‎ماه به مدت ۳ روز در هفت شهرستان جنوبی کرمان به مرکزیت جیرفت برگزار می‎شود.
کد خبر: ۱۵۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 31 December 2015
یعقوب موسوی عصر دیروز(9 دی) در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در مسیر پیشرفت اقتصادی در بخش کشاورزی نیازمند ورود دانش جدید بیوتکنولوژی، سنجش از دور، مکانیزاسیون و انتقال دانش و مهارت از طریق توسعه تحقیقات کاربردی است.
 
وی بیان داشت: امروزه کشاورزی از یک منبع غذایی به یک منبع تأمین درآمد تبدیل شده و این رویکرد رفته رفته کشاورزی را تبدیل به یک حرفه تجاری کرده است.
 
یعقوب موسوی تصریح کرد: کشورهای در حال توسعه در تلاش هستند تا به کمک دانش و تکنولوژی نوین و استفاده از تجارب ممالک توسعه یافته اختلاف سطح خود را در عملکرد تولید و تراز تجاری کاهش دهند.
 
وی افزود: یکی از مظاهر اصلی انتقال دانش و تجارب شرکت در نمایشگاه‎های مختلفی است که در آن آخرین دستاوردهای پژوهشی و کاربردی عرضه می‎شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: همچنین نمایشگاه‎ها می‎توانند، مجالی برای معرفی محصولات متنوع و باکیفیت مناطق گوناگون باشند که کمتر فرصت عرضه به دنیای تجاری دارند.
 
به گفته وی در واقع نمایشگاه ویترین کوچکی از انبارهای بسیار بزرگی است که در پی نمایش محصول و دستاورد خویش به بازارهای بزرگ هستند.
 
یعقوب موسوی اظهار داشت: جنوب استان کرمان به عنوان مینیاتور کشاورزی ایران و منطقه‎ای ویژه در کشاورزی امروز کشور دارای ظرفیت های فراوانی است که تاکنون آن چنان که شایسته بوده، فرصت معرفی خود را نداشته است. موسوی اضافه کرد: بر همین اساس پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده‎ها، آبیاری، آبرسانی، بسته‎بندی، تجهیزات گلخانه‎ای و صنایع و ماشین‎آلات وابسته در هفت شهرستان جنوبی کرمان به مرکزیت جیرفت برگزار می‎شود.
 
وی زمان برگزاری این نمایشگاه را 13 تا 16 دی‎ماه خواند و اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی کشاورزی ساعت 15 تا 21 پذیرای فعالان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در محل سالن‎های مدیریت جهاد کشاورزی جیرفت است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: انتظار می‎رود تا جامعه کشاورزی در هفت شهرستان حاصلخیز جنوب کرمان علاوه بر معرفی دستاوردهای کم‎نظیر تولیدی خود به جامعه هدف از امکانات و تجهیزات عرضه شده در این نمایشگاه به خوبی بتوانند، بهره‎مند شوند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد افراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
نحوه ثبت نام نمایشگاه کشاورزی جیرفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار