رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: کتاب «پناهگاه بی‌پناه» در مورد پناهگاه پارک شیرین و اتفاقات نادری که در آن رخ داده، نوشته شده است و به زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 21 December 2015
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: کتاب «پناهگاه بی‌پناه» در مورد پناهگاه پارک شیرین و اتفاقات نادری که در آن رخ داده، نوشته شده است و به زودی منتشر می‌شود.

عباس سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به کتاب «پناهگاه بی‌پناه» نوشته مهناز فتاحی، اظهار کرد: این کتاب ماجرای روایت بمباران یکی از بهترین پناهگاه‌های کشور در کرمانشاه است که در دوران دفاع مقدس مورد بمباران و تهاجم عراق قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از اهالی کرمانشاه به دلیل بمباران در این پناهگاه زندگی می‌کردند که این مکان امن توسط منافقان لو داده شد و رژیم بعثی در حالی که مردم بی گناه در آنجا سکنی داشتند، آنجا را مورد بمباران قرار داد که در نتیجه این بمباران، حدود 76 نفر شهید و 300 نفر زخمی شدند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه این پناهگاه یکی از مستحکم‌ترین و مجهزترین پناهگاه‌ها از نظر فنی بود، گفت: در این پناهگاه اتفاقات جالبی رخ می‌داد که شنیدن بسیاری از آن اتفاقات نادر هم برای نسلی که جنگ را تجربه کرده و هم نسل امروز شنیدنی خواهد بود.

سروری ادامه داد: با توجه به ماجراهای شنیدنی این واقعه، تصمیم گرفتیم ماجرای این مکان امن که مورد امان قرار نگرفت را ماندنی کنیم و در همین راستا مهناز فتاحی به نوشتن «پناهگاه بی پناه» اقدام کرد که این کتاب به زودی منتشر می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه این کتاب را سوژه‌ای برای بسیاری از نویسندگان و شعرا عنوان کرد و افزود: از آنجا که ناگفته‌هایی را از دفاع مقدس بیان می‌کند قطعا مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول، فیلم‌سازان کشورمان نیز می‌توانند این ماجرای واقعی را روایت کنند و از زبان سینما و حتی فیلم مستند برای واقعیت‌هایی که در طول دفاع مقدس در کشورمان رخ داده، بهره بگیرند.

سروری دلیل مورد توجه قرار نگرفتن واقعه بمباران پناهگاه پارک شیرین را هم زمانی با اتفاقی که در حلبچه رخ داد عنوان کرد و گفت: همین موضوع موجب شد که این ماجرا تحت‌الشعاع قرار بگیرد و تنها اشاره‌هایی به آن شود، بنابراین خواندن آنچه در جریان این اتفاق بر مردم گذشت، می‌تواند بسیار جذاب باشد و مورد استقبال مردم در سراسر کشور قرار بگیرد.

رئیس حوزه هنری کرمانشاه ندر پایان بیان داشت: «پناهگاه بی پناه» به همت انتشارات سوره مهر حوزه هنری و با همکاری دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره‌کل امور استان‌های حوزه هنری به مرحله انتشار رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار