مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، یزد از پایان برداشت ذرت علوفه ای ودانه ای خبر داد و گفت: بیش از37 هزار تن ذرت علوفه ای ودانه ای از مزارع تولید شده است.
کد خبر: ۱۴۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 21 December 2015

به گزارش تابناک یزد،فرجام فاضلی اظهار کرد: از سطح 400 هکتار ذرت علوفه ای با متوسط 55 تن و از سطح دو هزار و 435 هکتار اراضی سطح زیرکاشت ذرت دانه ای با احتساب هفت تن در هکتار بیش از 17 هزار تن ذرت دانه ای از مزارع استان برداشت شد.

وی ادامه داد: در مجموع دو هزار 835 هکتار اراضی استان یزد به کاشت محصولات ذرت دانه ای و علوفه ای اختصاص دارد که دو هزار400 هکتار آن در شهرستان خاتم (هرات) و 200 هکتار آن نیز در ابرکوه است .
فاضلی اضافه کرد: ذرت علوفه ای برداشت شده بصورت سیلو شده جهت خوراک دام استان استفاده می شود و ذرت دانه ای توسط شرکت پشتیبانی امور دام باقیمت تضمینی هرکیلوگرم 9600 ریال از کشاورزان خریداری می شود .
این مسئول تصریح کرد: تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور بویژه تولید محصولات علوفه ای از سیاست و اهداف وزارت جهادکشاورزی در استان است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: برداشت محصولات ذرت دانه ای باسه دستگاه چاپر و علوفه ای با شش دستگاه کمباین مجهز به حد برداشت شد.
وی یادآور شد: باتوجه به شرایط آب وهوایی کار برداشت این محصولات از اوسط آبان ماه آغاز و اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت و بیش از یکهزار و 700 نفر کشاورز در امر کاشت محصول ذرت فعالیت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار