کد خبر: ۱۴۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵ 20 December 2015

صفحه انتشار اخبار «ستاد انتخابات استان کردستان» اول آذرماه جاری با انتشار 6 خبر در طول 8 دقیقه! شروعی پرشتاب داشت اما با وجود نزدیک شدن به انتخابات، اطلاع‌رسانی صفحه مذکور دچار ایستایی شد و همین امر، نخبگان حوزه خبر را به یاد ضرب‌المثلی که دهخدا در امثال و حکم نقل کرده انداخت که  «رشد زیادی مایه جوانمرگی است».

به گزارش تابناک کردستان، اگر از شهروندی که اندک آشنایی با فضای خبر داشته باشد سؤال شود برای دریافت موثق‌ترین اخبار انتخابات به کجا مراجعه می‌کند به احتمال قریب به یقین پاسخ خواهد داد به صفحه اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات و ما هم با این دیدگاه برای دریافت و انتشار خبرهای انتخاباتی کردستان به این صفحه مراجعه کردیم.

نگاهی گذرا به پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان مخاطب را متوجه این موضوع می‌کند که در گوشه‌ای از این وب‌سایت، لوگویی به نام «ستاد انتخابات استان کردستان» وجود دارد و بی‌راه نیست اگر بپذیریم اینجا صفحه رسمی اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کردستان باشد.

اهمیت موضوع آنجاست که کلیک بر روی این لوگو جوینده را وارد صفحه‌ای می‌کند که بخش اخبار انتخابات آن از روز اول آذرماه تاکنون، یعنی به مدت 27 روز، به‌روزرسانی نشده و صفحات اطلاعیه‌ها و کمیته‌ها هم اساساً هیچ اطلاعاتی در خود ندارند! و پیشامد این وضع در شرایطی است که از 26 آذر ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و از روز گذشته هم ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

از این مهم که عبور کنیم، کمی دقت نشان می‌دهد در روز نخست بارگذاری اخبار در صفحه یادشده و تنها در فاصله 8 دقیقه، 6 خبر منتشر شده که اگرچه این کار ممکن است ذهن یک مخاطب غیرمجرب در حوزه خبر را به سوی «شروعی پرشتاب» سوق دهد اما بعید نیست نکته‌سنجان و خبرگان این حوزه را به یاد ضرب‌المثل مشهور صفحه 868 جلد دوم امثال و حکم دهخدا بیاندازد که «رشد زیادی مایه جوانمرگی است».

هر چند انتظار نمی‌رود مسئولان این قصور، درباره کم‌کاری رخ داده به شهروندان و جویندگان اخبار موثق، دلیل قابل قبولی ارائه کنند اما انتظار به‌حق، آن است که این صفحه در اسرع وقت، فعالیت اطلاع‌رسانی خود را آغاز کرده و کوتاهی رخ داده در روزهای گذشته را تا حدی جبران کند و اگر هم امکان چنین کاری به هر دلیلی وجود ندارد و نیز با توجه به اینکه مسئولان ستاد در مصاحبه با رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی لازم را تاکنون انجام داده‌اند، صفحه مسدود شود تا مردم از طرق دیگری اخبار مربوط به انتخابات را دنبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار