مدیرکل عشایر خراسان رضوی از اختصاص ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات برای افزایش بهره‌وری تولیدات عشایر استان از محل یک درصد صندوق توسعه ملی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴ 17 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین صفر‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال یا تثبیت اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای عشایری و جلوگیری از کوچ عشایر به حاشیه شهرها به جامعه عشایری تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات از طریق استانداری و دیگر موسسات و سازمان‌ها پیگیری لازم جهت اعطا تسهیلات متناسب با نوع فعالیت برای تداوم زندگی و بهبود وضعیت تولیدی عشایر صورت می‌گیرد.

صفرپور گفت: برای ساماندهی عشایر، آئین‌نامه‌ای در سال 84 تدوین شد و در راستای بندهای این آئین‌نامه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند خدمات و اعتبارات خود را بطور مناسب همچون دیگر جوامع به جامعه عشایری ارائه کنند.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی‌ بیان کرد: به‌ منظور بهره‌وری، حفظ و افزایش تولید، اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز توسط شبکه‌های تعاونی عشایری استان با همکاری اداره‌کل امور عشایر خراسان رضوی از سال 91 تاکنون صورت گرفته که 10 میلیارد ریال تسهیلات بصورت پایلوت برای اجرای آن به عشایر این استان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه در راستای بهره وری تولید گوشت قرمز امسال 24 میلیارد ریال تسهیلات از محل یک درصد صندوق توسعه ملی کشور ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح بهره وری تولید گوشت قرمز را از ابتدا سال 94 آغاز می‌شود.

صفرپور به مهمترین برنامه‌های در دست سال 94 اشاره کرد و افزود: تامین آب شرب بهداشتی پایدار در مناطق عشایری، توانمندسازی و اصلاح ساختار شبکه تعاونی عشایری به‌ منظور جلب مشارکت بیشتر در نیل به اهداف از طریق هدایت، حمایت و نظارت بر شبکه‌های تعاونی عشایری، تداوم و حمایت از تولید بویژه ادامه طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: آموزش و ارتقاء بهره وری از امکانات و منابع از طریق افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و اشتغال‌زا برای افزایش درآمد واشتغال پایدار، توسعه، تکمیل و راه اندازی مجتمع‌های دامداری از دیگر برنامه‌های در دست اقدام اداره کل امور عشایر خراسان رضوی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: بهبود و ساماندهی تولیدات عشایر و پیگیری در بازاریابی وخرید وفروش محصولات، پیگیری بیمه دام، اجتماعی و درمان عشایر تا به نقطه مطلوب، پیگیری جلسات و مصوبات شورای عالی عشایر استان و اجرای مصوبات آن توسط همه دستگاه‌ها و تشکیل انجمن نخبگان عشایری به‌ منظور بهره‌گیری از پتانسیل‌های فنی، بومی، تجربی و فکری برای بهبود زندگی و فعالیت‌های عشایر از جمله برنامه‌های سال آینده است.

وی یکی از اقدامات انجام شده امسال را احداث بندهای خاکی ذخیره آب در مناطق عشایری در حوزه فعالیت‌های عمرانی اعلام کرد و گفت: این اقدام در جهت ذخیره سازی آب‌های فصلی، تامین آب شرب دام، جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و قنوات پایین دست نظیر چاه‌های مال‌داری و قنات‌ها انجام شده است.

صفر پور عنوان کرد: تاکنون 38 بند خاکی با ظرفیت 42 هزار و 500 متر مکعب آبگیری در مناطق عشایری شهرستان‌های کلات، سرخس، مشهد و بردسکن با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار