دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور:
دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور گفت: در حال حاضر 30 درصد زائران امام رضا(ع)، گردشگران درمانی هستند.
کد خبر: ۱۴۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 15 December 2015
محمد پناهی در همایش فرصت‌ها و چالش‌های صنعت گردشگری سلامت که به همت مرکز آموزش علمی و کاربردی پردیسان در این مجموعه برگزار شد، اظهارکرد: باید از این فرصت بی‌بدیل برای رشد و توسعه موضوع گردشگری به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تعریف واقعی از گردشگری سلامت بر محورهایی نظیر گردشگری تندرستی، گردشگری سلامت و طبیعت درمانی است، ادامه داد: ما در کشوری چهار فصل به سر می‌بریم و زیرساخت‌های مناسبی در این راستا وجود دارد.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: اگر با رویکرد گردشگری سلامت به این مسئله نگاه کنیم پاسخگوی بسیاری از نیازهای سلامت افراد خواهیم بود.

پناهی با بیان اینکه تاکنون به دلایل متعددی گردشگری سلامت مورد توجه نبوده است، ابراز داشت: گردشگری سلامت تقریبا سه برابر گردشگری عادی برای کشور ما ارزآوری دارد و از جایگاه‌‌های مختلف می‌تواند در راستای تبادلات فرهنگی و اقتصادی برای ما مفید باشد.

وی متذکر شد: گردشگری سلامت، حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار مهم است و در همین راستا ضریب امنیت سرمایه‌گذاری باید افزایش یابد.

پناهی گفت: 22 مشکل در حوزه گردشگری سلامت شامل نبود آیین نامه‌های مراکز اقامتی و درمانی گردشگری سلامت، نداشتن صندوق مالی خدمات گردشگری سلامت و مراکز فعال اقامتی حوزه گردشگری سلامت احصا شده است.

وی با بیان اینکه گردشگران زیارتی و سیاحتی نیز قابلیت تبدیل به گردشگر سلامت را دارند، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند در عین گردشگری با مقاصد دیگر برای درمان نیز به مراکز مراجعه کنند.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: آژانس‌های مسافرتی که در زمینه ورود گردشگران سلامت فعالیت می‌کنند باید دارای مجوز بند ب باشند که در این رابطه شیوه نامه لازم اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار