بسته حوادث و اتفاقات ناگوار تابناک اصفهان؛
تابناک: تاکنون 14 شاکی در این پرونده شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مال‌باختگان ادامه دارد، در این زمینه دو نفر از هم‌دستان متهم نیز شناسایی و طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 14 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.

کلاهبردار 700 میلیاردی در اصفهان دستگیر شد

سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به شکایت تعدادی از صاحبان منازل و املاک شهرستان‌های برخوار، زرین‌شهر و شاهین‌شهر استان اصفهان و همچنین نیابت قضائی از استان‌های گیلان، تهران، آذربایجان‌شرقی و زنجان به پلیس آگاهی شهرستان برخوار، گفت: بنا به شکایت انجام شده مبنی بر اینکه فردی با وکالتنامه‌های جعلی اقدام به فروش املاک غیر نموده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهم با همکاری دو نفر دیگر اقدام به صدور وکالتنامه‌های جعلی برای املاک غیر و پس از آن اقدام به فروش این املاک به دیگران کرده که با علم به اینکه پلیس به دنبال وی است با اسامی جعلی متواری شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تحقیقات برای دستگیری این کلاهبردار حرفه‌ای ادامه داشت، تصریح کرد: در پی اطلاع از یک مورد درگیری و اختلاف حساب بین دو نفر ماموران پلیس به محل اعزام شدند که فرد شاکی عنوان داشته، شخصی که با وی درگیر شده با وکالتنامه جعلی اقدام به فروش منزلش کرده که با مشاهده او در خیابان به مشاجره می‌پردازد و پس از انجام بررسی‌ها از سوی مأموران پلیس و انگشت‌نگاری مشخص شد این شخص همان فرد تحت تعقیب است که با اسم جعلی به اعمال مجرمانه خود می‌پرداخت.

آقاخانی اضافه کرد: با مشخص شدن هویت اصلی متهم، وی جهت انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل که با اقدامات علمی و تخصصی به جرائم ارتکابی شامل جعل اسناد و کلاهبرداری به مبلغ 708 میلیارد ریال اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 14 شاکی در این پرونده شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مال‌باختگان ادامه دارد، اظهار کرد: در این زمینه دو نفر از هم‌دستان متهم نیز شناسایی و طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پرونده مذکور را یکی از بی‌سابقه‌ترین پرونده‌های کلاهبرداری در سطح استان عنوان و بیان کرد: متهم دستگیر شده از کلاهبرداران حرفه‌ای بود که سال‌ها با اسامی و نام‌های جعلی متواری می‌شد و به هنگام دستگیری نیز قصد داشت با فریب ماموران و قرار دادن سند جعلی به عنوان وثیقه دوباره متواری شود که خوشبختانه با هوشیاری ماموران در انجام این نقشه ناکام ماند و روانه زندان شد.

کشف دو و نیم تن عسل تقلبی در گلپایگان

سرهنگ "حسین بساطی" گفت: ماموران كلانتری مركزی شهرستان گلپایگان از تولید عسل تقلبی در یك كارگاه باخبر شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی گفت: در بازرسی از زیر زمین این كارگاه 2.5 تن عسل تقلبی بدون هیچ برند ثبتی و با یك شناسه نظارتی جعلی كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به پلمپ این واحد صنفی اظهار کرد: در این زمینه چهار متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

بساطی خاطرنشان كرد: پلیس با افرادی كه بخواهند نظم و امنیت عمومی جامعه را برهم بزنند به‌صورت مستمر مقابله می‌كند و اجازه جولان به آنها نمی‌دهد.

دستگیری سارقان کارخانه

سرهنگ "علی جعفری نژاد" گفت: در پی وقوع یك فقره سرقت از كارخانه ریسندگی و بافندگی در شهر "دهق" نجف آباد، رسیدگی به موضوع در دستور كار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات پلیسی، سرانجام ماموران دو سارق را شناسایی و دستگیر كردند، افزود: این سارقان در بازجویی‌های به‌عمل آمده به سرقت از اموال كارخانه به ارزش 200 میلیون ریال اعتراف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار کرد: در این زمینه پرونده تشكیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

جعفری‌نژاد به کارخانه داران توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع سرقت، كارخانه خود را به سیستم‌های امنیتی و حفاظتی مجهز كنید .

120 نفر بر اثر سوختگی در اصفهان جان باختند

علی سلیمان‌پور اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال، اجساد 120 نفر که بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌ بودند در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان معاینه شد.

وی با اشاره به کاهش 11 درصدی فوت ناشی از سوختگی در استان اصفهان، گفت: از مجموع اجساد معاینه شده 77 نفر مرد و 43 نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در این مدت 6 مرد بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 16 نفر بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار