خطبه هایی از جنس مردم،بیانات ائمه جمعه شهرستان های سراسر استان فارس در خصوص مشکلات،خواسته ها و دغدغه های مردم شریف استان فارس می باشد و امید است که یک یادآوری باشد برای مسئولان محترم استان که بیشتر به فکر مردم باشند...
کد خبر: ۱۴۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 11 December 2015
در میان خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان های فارس تنها 3 امام جمعه شیراز و مرودشت و جهرم خطبه هایی از جنس مردم داشتند.

تابناک فارس با توجه به عدم دسترسی به خطبه های تمام شهرستان ها، آماده دریافت متن خطبه های نماز جمعه تمام شهرستان ها و انتشار آن می باشد.

بیکاری و گرانی به جان مردم افتاده است
آیت الله ایمانی؛خطیب جمعه شیراز گفت: امروز بیکاری و نداشتن شغل و گرانی، مشکلات عمده جامعه است و مثل کلاف سردرگم زندگی مردم را به هم دوخته و مثل خوره به جان جماعتی از جامعه ما افتاده و واقع مسأله، زندگی برای عمده طبقات جامعه ما سخت می‌گذرد. باید مسئولان بنشینند و عملیاتی کار کنند و هیئت دولت در عمل آنچه رئیس‌جمهور محترم اعلام کرد را تعقیب کنند و برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشند.

آمار طلاق نگران کننده است
حجت‌الاسلام‌ قنبر علی احمدی؛خطیب جمعه مرودشت، یکی از دلایل فروپاشی خانواده‌ها را عدم رعایت عفت و عصمت و اخلاق و عدم حاکمیت و دوستی در میان آنان دانست.
وی با اشاره به آمار طلاق در کشور خاطرنشان کرد: آمار طلاق در 6 ماه نخست امسال به‌مراتب چند برابر ازدواج در شهرستان مرودشت بوده است که باید فکر جدی در این مورد بشود.
احمدی بابیان برخی مشکلات به وجود آمده بین برخی از اعضای خانه مطبوعات این شهرستان بیان داشت: خبرنگاران باید در یک فضای وحدت و هم‌دلی با نقدهای منصفانه واقعی خود در راستای پیشرفت این شهرستان قدم بردارند.
وی همچنین بابیان اتفاق به وجود آمده در بیمارستان خمینی‌شهر از مدیران بیمارستان‌ها خواست مراقبت بیشتر داشته باشند تا خدای نکرده دچار این‌گونه اتفاقات نشویم.

مسئولان حواسشان به پول مردم باشد

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام؛خطیب جمعه جهرم گفت: جامعه امروز باید توجه داشته باشد که نعمت‌های خدا را بی‌دلیل و بد خرج نکند و مسئولان نیز حواسشان باشد پول و مال مردم به امانت دست آنان است و بودجه کشور را درست خرج کنند.
وی افزود: اگر می‌خواهیم کشورمان روی پای خود بایستد باید از نفت بشکه‌ای 35 دلار فاصله بگیریم و خود را آماده اجرای اقتصاد مقاومتی کنیم.
خطیب جمعه جهرم در مورد روز پژوهش و اهمیت آن در دانشگاه‌ها بیان داشت: امروز در دانشگاه‌ها باید بیش‌ازپیش به پژوهش اهمیت داده شود چراکه ما به جهش علمی با شتاب بالا نیاز داریم و اگر بخواهیم پژوهش خوب داشته باشیم باید اول آموزش را جدی بگیریم.
دژکام ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌های ما از همان ابتدا به فکر دادن مدرک به دانشجو هستند که یک آفت برای نظام آموزشی ما محسوب می‌شود.
امام‌جمعه جهرم در همین زمینه خواستار تشکیل مراکز رشد و فناوری و تأسیس شرکت‌های دانش‌بیان در دانشگاه‌ها شد و اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی جهرم تأسیس 20 شرکت دانش‌بنیان مصوب شده است که باید مسئولان این دانشگاه به این امر مهم سرعت بخشند.
خطیب جمعه جهرم ادامه داد: مسئولان دانشگاه‌ها به‌جای اینکه به فکر دعوت از چهره‌های سیاسی در دانشگاه‌های خود باشند دعوت از علما و دانشمندان برای بحث‌های علمی و پژوهشی را در دستور کار خود قرار دهند و آموزش و پژوهش را تقویت کنند که امروز دغدغه رهبری است.
دژکام در مورد تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های جهرم بیان داشت: در دانشگاه آزاد در بحث تحصیلات تکمیلی کارهای ارزشمندی انجام‌ و رشته‌های خوبی مصوب شده است و در دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز انتظار داریم تعداد رشته‌های دستیاری بیشتر شود چراکه هم فضای آموزشی مناسب و هم قوت علمی خوب در این دانشگاه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار