به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،با توجه به سرد شدن هوا و کاهش دمای هوا در استان، مردم باید در استفاده از وسایل گرمایشی دقت لازم را داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند. هر سال در فصل سرما تعدادی از هموطنان به دلیل توجه نداشتن به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی جان خود را از دست می دهند...

با توجه به سرد شدن هوا و کاهش دمای هوا در استان، مردم باید در استفاده از وسایل گرمایشی دقت لازم را داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند. هر سال در فصل سرما تعدادی از هموطنان به دلیل توجه نداشتن به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی جان خود را از دست می دهند.

توجه ناکافی به نصب صحیح و باز بودن مسیر دودکش، نداشتن کلاهک Hشکل دودکش، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، تهویه مناسب هوا و تامین اکسیژن مورد نیاز وسایل گاز سوز از مهم‌ترین عوامل وقوع حوادث در استان در طول فصل سرماست.

مردم قبل از راه اندازی وسایل گاز سوز باید از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک Hشکل مطمئن شوند، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد خود به انشعاب گاز کنند و محل های اتصال را برای اطمینان از نشتی نداشتن گاز با کف صابون امتحان کنند.

استفاده از روش های مختلف از قبیل استفاده از پرده های ضخیم، لباس مناسب، تنظیم دمای منزل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد از مواردی است که می توان با به‌کارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف گاز و کاهش بهای گاز، امکان استفاده سایر هموطنان را نیز از این نعمت فراهم ساخت.