با حضور معاون اول رئیس جمهوری انجام شد
با توجه به وعده مدیریت ارشد استان البرز مبنی بر در پیش بودن سفر رئیس جمهوری کشورمان به استان البرز، به نظر می‌رسد که این سفر مقدمه‌ای برای حضور حسن روحانی در البرز است. جهانگیری در این سفر پل شهدای پلیس کرج را به بهره‌برداری رساند.
کد خبر: ۱۴۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 08 December 2015
به گزارش تابناک – البرز: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از صبح امروز میهمان استان البرز بود.

وی در این سفر از چند طرح علمی رونمایی و تعدادی از پروژه‌های عمرانی را افتتاح کرد.
با توجه به وعده مدیریت ارشد استان البرز مبنی بر در پیش بودن سفر رئیس جمهوری کشورمان به استان البرز، به نظر می‌رسد که این سفر مقدمه‌ای برای حضور حسن روحانی در البرز است.
جهانگیری در این سفر پل شهدای پلیس کرج را به بهره‌برداری رساند.
علی ترکاشوند شهردار کرج پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پل شهدای پلیس کرج که با حضور اسحاق جهانگیری افتتاح شد، اظهار داشت: توسعه خدمات‌رسانی به مردم و افزایش سرانه‌های عمرانی از مهمترین اولویت‌های ما است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از معضلات کلانشهر کرج وجود ترافیک است لذا با احداث تقاطعات غیر هم‌سطح تلاش می‌شود تا بحران ترافیک در این کلانشهر کمتر شده و گامی برای توسعه خدمات‌رسانی به مردم باشد.
شهردار کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مسیر احداث پل شهدای پلیس بین بلوار امام (ره) با بلوار سرداران شهید قرار دارد،‌ افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در بهمن‌ماه امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسید که با تلاش مهندسان و نیروهای این مجموعه، طرح چند ماه زودتر از موعد آماده بهره‌برداری شد.
وی با اعلام اینکه برای احداث این تقاطع اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: دو هزار و 570 متر اراضی واقع در مسیر تملک شده است و نزدیک به یک هزار اصله درخت از محل احداث با روش‌های مناسب به مکان جدید منتقل شد.

به گفته ترکاشوند این پل دارای دو سطح سواره‌رو رفت و برگشت به عرض 10.75 متر و پیاده‌رویی با عرض 1.5 متر می‌باشد.

فاز نخست پالایشگاه غلات کشور در ساوجبلاغ افتتاح شد

همچنین امروز و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری که از صبح امروز به منظور بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی، شرکت در شورای اداری استان البرز و حضور در نمایشگاه فناوری به استان البرز سفر کرده است فاز نخست پالایشگاه غلات کشور را مورد بهره‌برداری قرار داد.
براساس این گزارش، فاز نخست پالایشگاه غلات کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.
در این راستا با راه‌اندازی این پالایشگاه قندمایع (فروکتوز) تولید و در اختیار صنایع غذایی کشور قرار می‌گیرد.
در این راستا، امروز جهانگیری همچنین ایستگاه راه‌آهن زرنام را نیز مورد بهره‌برداری قرار داد که با افتتاح این ایستگاه امکان انتقال آسان غلات تولیدی کشاورزان از جنوب و غرب کشور به این پالایشگاه فراهم می‌شود.
بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوجبلاغ،‌ بازدید سرزده از یک شرکت تولیدی ماشین‌های کشاورزی و بازدید از کارخانه بزرگ موادغذایی از دیگر بازدیدهایی بود که معاون اول رئیس جمهور در شهرستان ساوجبلاغ انجام داد.
در ادامه این سفر، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از خط ریلی تهران ـ کرج ـ هشتگرد در سخنانی کوتاه گفت: چهار خطه شدن خط ریلی تهران ـ کرج هشتگرد در دستور کار است.
به گفته وی توسعه خدمات‌رسانی به مردم و افزایش سرانه‌های مختلف از مهمترین اقداماتی است که دولت به آن توجه ویژه و اساسی دارد.
بر اساس این گزارش، در سفر معاون اول رئیس جمهور هم‌اکنون عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و سیدحمید طهایی استاندار البرز وی را همراهی می‌کنند.

دستاورد علمی در استان البرز رونمایی شد


ضمن اینکه اسحاق جهانگیری ظهر امروز که در نمایشگاه فناوری و پژوهش در استان البرز حضور یافته بود، از چهار طرح و دستاورد جدید علمی و پژوهشی رونمایی کرد.
در این راستا و از بین 20 طرح ارائه شده،‌ چهار طرح با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد.

این گزارش می افزاید: این طرح‌ها شامل دستگاه حفاری معدن، سیستم حمل و نقل مجازی بار، ربات فاضلاب رو و دستگاه اندازه‌گیری معادن نفت و گاز است.

جهانگیری در ادامه سفر یکروزه خود برای بازدید از فرودگاه پیام راهی این فرودگاه شد و سپس در جلسه شورای اداری استان البرز نیز حضور پیدا خواهد کرد.

همچنین در ادامه سفر یک‌روزه اسحاق جهانگیری به البرز، معاون اول رئیس جمهور هم‌اکنون در نمایشگاه پژوهش و فناوری حضور یافته و از آخرین دستاوردهای مراکز تحقیقاتی و علمی این استان بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این بازدید از نزدیک با پژوهشگران و محققان در این استان آشنا شد و با آنان گفت‌وگویی کوتاه کرد.

سیدحمید طهایی استاندار البرز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار در استان البرز تبدیل علم به تولید سرمایه و ثروت است.

وی ادامه داد: این اقدام علاوه بر توسعه استان می‌تواند نقش بسیار مهمی را در توسعه کشور و ارتقای اشتغال برای جوانان داشته باشد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: استان البرز با داشتن مراکز علمی و تحقیقاتی یکی از قطب‌های مهم علم و دانش در کشور محسوب می‌شود که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود به سمت شکوفایی بیشتر گام برداریم.

طهایی تأکید کرد: در هفته پژوهش در قالب نمایشگاهی، دستاوردهای محققان گرد‌ هم جمع شد تا ضمن مبادله فکری علوم، تحقیق و پژوهش در خدمت جامعه به کار گرفته شود و علم به فن و ثروت تبدیل گردد.

استاندار البرز با تأکید بر نهادینه کردن پژوهش در جامعه تصریح کرد: مبنای تصمیم‌گیری‌ها باید با کار تحقیقاتی باشد تا بتواند گامی مهم در جهت رفع مشکلات مردم محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه بازاری برای رونق فکر و اندیشه و طرح ایده‌ها و بازاریابی دستاوردهای علمی خواهد بود، گفت: باید مسیر تحقیق و پژوهش را در بین جوانان بیشتر فراهم کنیم.

در دومین نمایشگاه فناوری و پژوهش در استان البرز آخرین دستاوردهای علمی در بخش فن بازار و تولیدات پژوهشی در قالب 50 غرفه در معرض دید قرار گرفت.

این نمایشگاه فردا به کار خود پایان خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار