کد خبر: ۱۴۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 07 December 2015

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از انتخاب نمایش‌های برگزیده مرحله استانی جشنواره تئاتر فجر در البرز خبر داد.

ابراهیم شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از معتبرترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در کشورمان، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که هر ساله همزمان با ایام‌الله مبارک فجر در کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 33 دوره از این جشنواره برگزار شده و در میان هنرمندان و عوامل تئاتر کشور و حتی کشورهای منطقه و جهانی از اعتبار و جایگاه خوبی برخوردار است.

این مسئول در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه چه تعداد نمایش از استان البرز امسال در این دوره شرکت خواهند داشت، گفت: در مرحله استانی و طی فراخوان و برنامه‌ریزی مناسبی که امسال انجام دادیم، حدود 60 اثر در استان البرز متقاضی شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال بودند.

شریفی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تشکیل گروهی برای ارزیابی و بازبینی آثار متقاضی که از میان پیشکسوتان و کارشناسان تئاتر استان هستند، تشکیل داد که اعضای گروه فوق آثار ارسالی را به دقت مورد ارزیابی قرار دادند.

وی بیان داشت: از میان نمایش‌های مرحله استانی تئاتر فجر، در مجموع و با رای این گروه در نهایت 10 نمایش حائز شرایط لازم برای حضور در مرحله نهایی سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی و انتخاب شدند.

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این مرحله نمایش گروه هور پاک با عنوان ساده با تو با یک ترانه به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان و گروه هویت با نمایش یک زندگی بهتر به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی سید محمدرضا مرتضوی، برای دومین سال پیاپی است که در جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر از استان البرز شرکت می‌کنند.

شریفی در پایان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب هنری در استان البرز، امیدواریم که امسال نمایندگان این استان در جشنواره تئاتر فجر بتوانند حضوری موفق و اثرگذار داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار