همزمان با دهه آخرصفر؛
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی از برپایی سه نمایشگاه موضوعی با رویکرد فرهنگی در حرم مطهر رضوی همزمان دهه کرامت رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 03 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ستاد خبری ویژه برنامه های دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی، «مهدی لسانی» اظهارداشت: نمایشگاه‌ «کبوترانه» ویژه کودکان، نمایشگاه «حکایت آفتاب » و «حریم ملکوت» ویژه عموم زائران از جمله نمایشگاه ‌هایی است که از سوی این اداره در سردر غربی صحن جامع رضوی و مرکز نمایشگاه های آستان قدس رضوی مهیا شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه «کبوترانه» ویژه کودکان 5 تا 8 سال تدارک شده است، افزود: کبوترانه نمایشگاهی است که در راستای احترام به زائر خردسال امام رضا(ع) و با هدف ارتقا بخشیدن و آموزش مهارت های دینی در کنار زیارت بارگاه منور رضوی و همچنین‌ ثبت یاد و خاطره‌ای خوش از سفر به مشهد و زیارت امام‌ رضا(ع) طراحی و اجرا شده است.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی زمان برپایی نمایشگاه کبوترانه را دهم تا 21 آذرماه اعلام کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه داستان هایی از زندگی حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) برای کودکان بیان می شود و آموزش مسائل ديني، نماز در قالب نقاشی و بازی و همچنین اجرای مداحي ، عزاداري و سينه زني از دیگر برنامه تدارک دیده شده است.

لسانی با اشاره به اینکه محل برگزاری نمایشگاه « حريم ملكوت » در پاركينگ شماره يك، نمايشگاه دائمي آستان قدس رضوي است، تصریح کرد: این نمایشگاه به موضوع معرفي اماكن متبركه حرم مطهر رضوي، معرفي مشاهير مدفون در حرم مطهر، آيين ها و مراسمات در حرم مطهر رضوي، معرفي خدمات فرهنگي حرم مطهر، نمايش آثار فاخر اسلامي وشيعي در قالب تابلو ، پاورپوينت... می پردازد.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی افزود: نمایشگاه « حكايت آفتاب » نیز در سردرب غربی صحن جامع رضوي سمت راست، طبقه سوم واقع شده است که در هشت غرفه حديث سلسلة الذهب، عرضه اعمال بر امام عصر(عج)، مزد كارگر، ميهمان امام (ع)، دعاي باران، ولايت حضرت علي(ع)، مناظرات امام رضا(ع) و شهادت امام رضا(ع) را مورد بررسی قرار می دهند.

وی گفت: برپایی چنین نمایشگاه ‌هایی در فضای حرم علاوه بر ایجاد فرصتی برای گذراندن هدفمند اوقات فراغت زائران حضرت رضا(ع) در تمامی گروه‌های سنی، موجب ترویج و نشر معارف دینی و رضوی نیز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار