علی لاریجانی در پیامی به همایش سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس:
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همایش سالگرد شهید آیت‌الله سید حسن مدرس در کاشمر گفت: شخصیت شهید مدرس در تاریخ پرفراز و نشیب ایران کم‌نظیر و منحصر به فرد است.
کد خبر: ۱۳۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 01 December 2015
علی لاریجانی در پیامی به همایش هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس که محمد اسماعیل‌نیا نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی آن را قرائت کرد، اظهار داشت: مجلس مهم‌ترین رکن قانون‌گذاری و نمود عینی تصمیم‌گیری مردم در تعیین سرنوشت خود و مهم‌ترین پل ارتباطی قانونی مردم با حکومت است، مجلس رسالت دفاع از تمام حقوق قانونی مردم در قبال حکومت را به عهده دارد، به نوعی مجلس بزرگترین امید و پناهگاه مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه مجلس مجموعه‌ای از نمایندگان منتخب مردم و تبلور اراده ملت است که نمایندگان آن در راستای تحقق اراده و خواست مردم و صلاح جامعه و اسلام گام بر می‌دارند، تأکید کرد: در تاریخ پر فراز و نشیب پارلمان در ایران، شهید آیت‌الله سید حسن مدرس الگویی بی‌بدیل از نماینده شایسته ملت است.

در ادامه پیام علی لاریجانی آمده است: شهید آیت‌الله سید حسن مدرس شخصیتی است که با داشتن ویژگی‌هایی از قبیل شجاعت و صراحت کلام، نفوذناپذیری، مخالفت با امتیاز طلبی، بی‌اعتنایی به جاه و مقام، پایداری و پارسایی و بصیرت به عنوان شخصیتی کم‌نظیر و منحصر به فرد در تاریخ پر فراز و نشیب ایران مبدل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شهد مدرس در سایه ایمان قوی و یقین به حقانیت اهداف در پیش‌روی خود و در هنگامه‌ای که استبداد دستگاه حاکمه در جهل و ستم خود دست و پا می‌زد، از افق علم و ایمان و فقاهت طلوع کرد و با بهره‌مندی از سجایای انسانی و فضیلت‌های اخلاقی به مبارزه با ظلم و بیداد پرداخت و هیچ‌گاه از هیچ قدرتی هراسی به دل راه نداد و با وجود زندانی‌شدن و شکنجه و سوء قصدها حتی ذره‌ای از مواضع اصولی و اعتقادی خویش عقب‌نشینی نکرد و همواره پرصلابت و استوار بر مرام و مسلک خود باقی ماند.

لاریجانی در پایان پیام آورده است: اینجانب ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری آیین نکوداشت سالروز شهادت شهید سید حسن مدرس، توفیق روزافزون این عزیزان و ملت بزرگ ایران را از درگاه خدای متعال مسئلت می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار