تابناک: در حالی حذف طرح از برنامه های وزارت نیرو از سوی مسئولان غیراصفهانی مطرح شد که مسئولان آب منطقه ای اصفهان چند روز بعد از این اظهارنظرها این موضوع را تکذیب کردند.
کد خبر: ۱۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰ 14 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روستای بهشت آباد با قرار گرفتن در 10 کیلوماری شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری یکی از مناطق پرآّب در کشور به شمار می رود. یکی از جاذبه های جغرافیایی این منطقه وجود رودخانه ای است که از سرشاخه های رودخانه کارون به حساب می آید. رودخانه ای که قرار بود سخاوت خود را به مردم اصفهان و حتی خود چهارمحالی ها نیز نشان دهد اما گویی هنوز در میان تنگ نظری های برخی و سهل انگاری وزارت نیرو در پیگیری پروژه حیاتی استان اصفهان، این طرح معطل مانده است.

چندی پیش بود که معاون عمرانی استاندار خوزستان به ممانعت از انتفال آب رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: در تلاش هایی که انجام شد انتقال آب از سرشاخه ها برای شرب و صنعت انتقال داده می شود و طرح تونل بهشت آباد حذف شد.

وی در حالی ادعا کرد که این طرح از برنامه های وزارت نیرو حذف شده است که مسئولان آب منطقه ای اصفهان چند روز بعد از این اظهارنظرها این موضوع را تکذیب کردند و گفتند که پروژه بهشت آباد به قوت خود باقی است.

اما روز پنجشنبه بود که حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نیز به میان خبرنگاران آمد و با اشاره به بودجه محدود عمرانی از عدم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ابراز نگرانی کرد و گفت: با این‌وجود طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی مرتبط با آب استان مانند تونل سوم کوهرنگ، پروژه بهشت‌آباد، سد یلان در فریدون‌شهر و سد ماربل در سمیرم نیز رها مانده و مورد غفلت دستگاه اجرایی قرارگرفته‌اند به‌طوری‌که بر اساس شواهد وزارت نیرو نه اعتقادی به اجرای طرح بهشت‌آباد دارد و نه بودجه مناسبی برای تکمیل این پروژه تاکنون در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع تونل بهشت‌آباد از طریق معاون اول رییس‌جمهور در دست بررسی است و قرار است استان اصفهان با همکاری بخش خصوصی و دو استان یزد و کرمان و باهدف تأمین هزینه‌های ساخت این تونل نخستین کنسرسیوم غیردولتی با مشارکت بخش خصوصی را راه‌اندازی کرده و به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام راهبردی اقدام کند.

این صحبت های فولادگر اظهارنظرهای مسئولان استانهای دیگر در مورد بهشت آباد را بیشتر مورد تاکید قرار می دهد تا مدیران اصفهانی ها چراکه اگر بدنه دولت اعتقادی به اجرای طرح بهشت آباد که سال هاست در بودجه ردیف بودجه هم به آن اختصاص می یابد، ندارد، پس چگونه میتوان به طرحی امیدوار بود که مجری آن یعنی دولت خود اعتقادی به اجرای آن ندارد.!؟

اینکه سال‌هاست وزارت نیرو چه در دولت های پیشین و چه در دولت کنونی نمی تواند از فشارهای سیاسی و قومیتی به دور باشد و در چارچوب مصالح اکثریت و عموم مردم تصمیم گیری نماید به نظر می آید پاشنه آشیل این پروژه باشد.

پروژه بهشت آباد تاکنون دستاویز تغییرات و بازی های بسیاری شده است، یک روز نمایندگان خوزستان را در مجلس تا پای استعفا می برد، یک روز پلاکاردهایی را در توهین به مردم اصفهان در مجلس از سوی نمایندگان چهارمحل بالا میبرد و یک روز تونل را به لوله تبدیل می کند و شاید در روزهایی نه چندان دور شایعه منتفی شدن را به مرز واقعیت ببرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار