استاندار اصفهان:
تابناک: استانداراصفهان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی فرهنگ استان دانست و گفت: درحال حاضر ۲۶ دستگاه درحوزه فرهنگی استان فعالیت دارند كه نبود هم افزایی بین آنها برای استان چالش آفرین شده است.
کد خبر: ۱۳۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 19 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رسول زرگرپور، ظهر چهارشنبه در سومین همایش مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و روسای مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر (دولتی) سراسر کشور که در هتل آسمان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینكه استان اصفهان از دید بسیاری از مسئولان ملی استانی برخوردار و عاری از مشكلات است، اظهار داشت: بر این اساس خیلی از استان‌های كشور وضعیت اصفهان را رصد كرده و برنامه‌ریزی‌های خود را برای رسیدن به جایگاه این استان برای شناخته شدن تنظیم كرده‌اند.

وی با تاكید بر اینكه بخشی از مشكلات و چالش‌های استان اصفهان از دید بسیاری از مسئولان به دور مانده است، افزود: این در حالی است كه چالش‌های این استان اساسی تر از دیگر استان ها است.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود صنایع مختلف نظامی، هسته‌ای، شیمیایی،‌ هوا و فضا، پتروشیمی،‌ نیروگاه‌های تولید برق، پالایشگاه و فولاد در استان اصفهان ابراز داشت: در كنار این صنایع ۴۰۰ شركت دانش‌بنیان نیز در شهرك علمی تحقیقاتی استان اصفهان فعالیت دارند كه توسعه این شهرك در دستور كار است.

وی همچنین با اشاره به سابقه یک هزار ساله حوزه‌های علمیه در اصفهان گفت: این در حالی است كه این مراكز در تهران، قم و مشهد سابقه ۱۰۰ ساله دارند و اصفهان در این زمینه نیز پیشتاز است.

زرگرپور با اشاره به اینكه اصفهان به عنوان دومین شهر صنایع دستی دنیا شناخته و ثبت شده است،‌ اضافه كرد: در این راستا از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید میزان گردشگران استان سه برابر شده و از این رو محور توسعه استان نیز بر دو محور علم و فناوری و گردشگری تعیین شده است.

وی در ادامه در خصوص چالش‌های استان اصفهان نیز گفت: نرخ تورم و بیكاری استان اصفهان دو درصد بالاتر از میانگین كشوری است كه در كنار آن مهاجرپذیر بودن نمكی بر این زخم است.

استاندار اصفهان همچنین به بیكار شدن ۱۰ هزار كارگر طی هشت ماه گذشته در استان اصفهان اشاره كرد و ابراز داشت: در كنار مشكلات عمده اقتصادی خشكسالی نیز تاثیر بسزایی در افزایش نرخ بیكاری در استان دارد.

وی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی محوریت فرهنگ استان دانست و افزود: این در حالی است كه هم اکنون در استان اصفهان ۲۶ دستگاه مختلف در حوزه فرهنگی فعالیت دارند كه از منابع مختلف تغذیه می‌شوند و نبود هم‌افزایی و انجام كارهای متناقض در بین این دستگاه‌ها برای استان چالش‌آفرین شده است.

زرگرپور به تشکیل شورای هنر استان اصفهان به عنوان نخستین شورای هنر کشور اشاره کرد و گفت: در این شورا در تلاشیم از طریق خود هنرمندان مشکلات آنها را حل و فصل کنیم.

وی به شورای فرهنگ عمومی و برگزاری جلسات مستمر آن نیز اشاره کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم تا از طریق این شورا دستگاه‌های را به هم نزدیک کنیم اما باید بگویم در این زمینه چندان موفق نبوده‌ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار