مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان یزد گفت: مانور روز بدون حادثه به منظور آمادگی دستگاهها برای تأمین ایمنی و امنیت راهها و تمرین یک روز بدون حادثه روز شنبه در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 14 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا بشیری  گفت: از امروز تا 28 آبان به عنوان هفته ایمنی راهها در استان یزد همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری مناسب برنامه های دهه ایمنی جاده ها در استان افزود: نخستین برنامه این هفته مانور 'یک روز بدون حادثه' بود که امروز در جاده کنار گذر یزد برگزار شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان یزد یادآور شد: در این مانور تمامی دستگاههای مرتبط و امدادرسان همچون راه و شهرسازی ، راهنمایی و رانندگی ، حمل و نقل و پایانه ها ، هلال احمر و امداد خودرو حضور داشتند.
این مسئول با اشاره به لزوم فرهنگ سازی قوانین ایمنی راهها تصریح کرد: کاهش حوادث و سوانح ترافیکی نیازمند توجه به عامل مهم فرهنگی است و مبنای برنامه ریزی ها باید در این حوزه متمرکز شود.
بشیری اضافه کرد: آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص حوادث ترافیکی و سوانح جاده ای در ارتقاء فرهنگ ایمنی تاثیرگذار است و باید فرهنگ ایمنی از سوی رسانه ها در جامعه نهادینه شود.
وی درباره سایر روزهای هفته ایمنی راهها گفت: تا پایان این هفته برنامه هایی همچون همایش یادمان قربانیان حوادث جاده ای ، نواختن زنگ ایمنی دریکی از مدارس استان ، همایش موتورسیکلت سواران در روستای گردکوه مهریز و حضور در خانه سالمندان مهریز در روز رانندگان با شرکت تمامی تشکل های صنفی را پیش بینی کرده ایم.
یزدد به عنوان یکی از استان های پیشرو در توسعه اقتصادی و اجتماعی در محور ترانزیتی و کریدور شمال به جنوب کشور از موقعیت خاصی برخوردار است.
مجموع راه های اصلی و فرعی زیرپوشش وزارت راه و شهرسازی در استان 2353 کیلومتر است که شامل 653 کیلومتر بزرگراه (4.5 درصد از بزرگراههای کشور و رتبه 8 کشوری)، 663 کیلومتر راه اصلی (2.66 درصد از راههای اصلی کشور و رتبه 15 کشوری)، 1037 کیلومتر راه فرعی (2.39 درصد از راههای فرعی کشور و رتبه 16 کشوری) و 2175 کیلومتر راه روستایی (2.06 درصد از راههای روستایی کشور و رتبه 22 کشوری) را در خود جای داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار