معاون وزیر صنعت:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توجه به قوی شدن تشکل‌های اقتصادی امر ضروری است، گفت: سازمان‌های توسعه اقتصادی کشور نیازمند اختیار لازم هستند تا بتوانند در چارچوب قوانین تعیین شده مجلس شورای اسلامی فعالیت کنند.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 11 November 2015
سید رضا نوروززاده در چهارمین همایش ملی منطقه‌ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: تشکل‌ها بالاترین سرمایه‌های کشور هستند و اگر این تشکل‌ها به ویژه در بخش اقتصادی قدرتمند شوند، می‌توانند از طریق ارائه آموزش‌های لازم به واحدهای زیر پوشش خود، مشکلات بسیاری را در اقتصاد کشور کاهش دهند.

وی، قانون اصل 44 را یکی دیگر از نتایج شجاعانه و متوازن مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد مجلس از طریق قرار دادن برخی از قوانین از جمله اینکه دولت سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی را به هیچ وجه ندارد، اموال دولت را تصرف می‌کند، در حالی که از مجلس محترم خواستار تغییرات و اصلاحات زیرساختی این قانون هستیم تا دولت بتواند از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وقتی مردم امروز خواستار ارائه بنزین یورو 4 هستند دولت چگونه می‌تواند با نیروگاه‌های بی‌نام و نشان و مالک نامشخص، این خواسته مردم را عملی کند.

نوروززاده با اشاره به اینکه توجه به قوی شدن تشکل‌های اقتصادی امری ضروری است، گفت: سازمان‌های توسعه اقتصادی کشور نیازمند اختیار لازم هستند تا بتوانند در چارچوب قوانین تعیین شده مجلس شورای اسلامی فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط پس از تحریم و ورود کشورهای مختلف به ایران، قطعاً آنها خواستار یک ضمانت قوی بانکی می‌شوند اما آیا غیر از نهادها و بانک‌های وابسته به بخش نظامی، سازمان دیگری برای ارائه این ضمانت در کشور ما وجود دارد؟

نوروززاده با تأکید بر اینکه بسیاری از بانک‌ها به دولت و مردم مقروض هستند بنابراین میزان نقدینگی آنها صفر است، بیان کرد: مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی توجه مسئولان را به درون‌زا و برون نگر شدن همه فعالیت‌های اقتصادی جلب کردند بنابراین این امر باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار