معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اهمیت اجرای نظام حسابداری بخش عمومی (تعهدی) گفت: با توجه به سیاست دولت و تاکید وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص اجرای آن، مبنای ارزیابی عملکرد ذیحسابان استان در سال 94 اجرای حسابداری تعهدی است.
کد خبر: ۱۲۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰ 09 November 2015

به گزارش تابناک یزد،"سعید نورایمانی " در جمع ذیحسابان استان افزود: اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم ارائه و دستور‌العمل‌ها و آيین‌نامه‌ها ابلاغ شده است و برنامه بعدی ما نظارت برای اجرای آن است.

وی با بیان این که اداره کل امور اقتصادی و دارایی از ابزارهای قانونی خود برای اجرای این نظام استفاده خواهد کرد، از بارگذاری اطلاعات حسابداری تعهدی در سامانه نظارت آنی خزانه‌داری کل(سناما) توسط برخی دستگاه‌های اجرای خبر داد و گفت: سایر دستگاه‌های نیز باید این موضوع را به جد پیگیری کنند.

نورايماني با بیان این که تلاش خزانه استان برای عملیاتی شدن حسابداری تعهدی جدی است، خواستار همراهی ذیحسابان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای حسابداری تعهدی شد و گفت:  در بازدیدهای دوره‌ای از ذیحسابی‌ها مسایل و مشکلات فراروی دستگاه‌ها بررسی خواهد شد.

ريیس خزانه معین استان یزد از برگزاری همایش ذیحسابان، عاملان ذیحسابی و مدیران مالی دستگاه‌ها در آینده نزدیک خبر داد و هدف از برگزاری آن را تبادل تجربیات و اجرای بهتر حسابداری تعهدی بیان کرد.

این مقام مسئول پیشتر نیز با بیان این که برخی دستگاهها از زیر ساخت های لازم برای اجرای این طرح برخوردار نیستند، گفته بود كه به روز رسانی امکانات و تجهیزات بخش مالی دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای حسابداری تعهدی ضروری است.

گفتني است؛ اجرای حسابداری تعهدی از ابتدای سال جاری در دستگاه‌های اجرایی استان یزد آغاز شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار