فرمانده انتظامی شهرستان یزد از کشته شدن یک کارگر شرکت فولاد یزد بر اثر انفجار کوره خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 07 November 2015

به گزارش تابناک یزد،یوسف سپهوند گفت: ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز شنبه یکی از کوره های ذوب شرکت فولاد یزد دچار آتش سوزی شد که بر اثر آن یک کارگر 30 ساله جان خود را از دست داد .

فرمانده انتظامی شهرستان یزد اضافه کرد: هنوز اطلاعاتی از علت قطعی این انفجار در دست نیست و موضوع در حال پیگیری است.
به گفته شاهدان و کارگران این شرکت، این حادثه بر اثر انفجار کوره رخ داده و تنها یک کشته داشته و مصدوم ندارد.
گروه تولیدی و صنعتی فولاد یزد در سال 1359 از سوی بخش خصوصی و مهندس احرامیان تاسیس و در کارخانه ای در نزدیکی شهر یزد شروع به فعالیت کرد.
تولیدات اولیه شرکت انواع پمپ های آب کشاورزی بود و بتدریج با توجه به راهبرد کاری شرکت در گسترش فعالیت بر مبنای توسعه در زنجیره های بالادستی تولید انواع دنده های اسپیرال، اتصالات، لوله های آبرسانی فولادی و شافت فولادی صنعتی در دستور کار قرار گرفت.
مرحله دوم توسعه فعالیت شرکت با ورود به صنعت فولاد و تأسیس خطوط نورد میلگرد، ذوب و ریخته گری، نورد مفتول و نورد تیرآهن و افزایش ظرفیت و ارتقاء مدام تکنولوژی این خطوط در دوره سالهای 75 الی 90صورت گرفت.
هم اکنون این کارخانه با مجموع ظرفیت 2/1میلیون تن محصول نهایی مقاطع طویل فولادی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور بوده و همچنین با ایجاد بیش از 1500فرصت شغلی مستقیم از واحدهای مهم بخش خصوصی استان یزد در اشتغالزایی برای جوانان و متخصصان است.
دو سال قبل نیز یک کارگر این کارخانه که راننده بیل مکانیکی بوده در حال جابجایی آهن و بدلیل انفجار کوره بر اثر نشت آب باران بهاری دچار آتش سوزی شد و جان خود را از دست داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
سلام. چرا این شرکت بی لیاقت که هرساله جان کارگران زحمتکش را بر اثر بی احتیاطی می گیرد نباید توقیف شود؟ چرا مدیران عامل راست راست راه بروند و آن جوان 29 ساله باید جزغاله شود؟!!
هل من ناصر ینصرنی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار