مدیرکل بهزیستی استان یزد:
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به پیشگیری نسبت به درمان و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: ۴۰ هزار پرونده درمان اعتیاد در یزد تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ 10 March 2015
۴۰ هزار پرونده درمان اعتیاد تشکیل شده استبه گزارش تابناک یزد، جلیل عفتی در مراسم تجلیل از رسانه‌ها و موسسه‌های فعال در کارزار رسانه‌ای مبارزه با مصرف شیشه در یزد، اظهار داشت: موضوع مواد مخدر و اثرات آن بر جامعه، بر کسی پوشیده نیست و آمارو اطلاعات ارائه شده از بخش‌های مختلف، گویای این موضوع است که مصرف مواد مخدر مهمترین چالش و معضل اجتماعی به حساب می‌آید.

وی افزود: مواد مخدر و مصرف آن معضلی است که هم در بعد جهانی و هم در بعد ملی مهم است به گونه‌ای که 243 میلیون نفر در جهان مواد مخدر مصرف کرده و سالانه 200 هزار نفر در اثر این مصرف جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد عنوان کرد: با توجه به آمار بالای کشف قاچاق مواد مخدر در ایران، توجه به پیشگیری از مصرف این مواد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید نهادها و سازمان‌های مختلف در این راستا از تمام توان خود بهره گیرند.

عفتی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در کشور ما سن مصرف اعتیاد به کمتر از 15 سال رسیده و علت 65 درصد همسرآزاری‌ها، 55 درصد طلاق‌ها، 25 درصد کودک آزاری‌ها و 20 درصد جرایم مالی مواد مخدر است.

وی گفت: تا سال 88، مصرف شیشه سه درصد مصرف مواد مخدر را در جامعه داشته اما الان این میزان به بالای 20 درصد رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: در سراسر کشور، نزدیک به 6 هزار مرکز مسئولیت درمان اعتیاد را بر عهده دارند که از این تعداد، نزدیک به 90 درصد در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

عفتی در ارتباط با وضعیت استان یزد در این بحث، گفت: 40 هزار نفر پرونده تشکیل شده در مراکز درمانی استان یزد وجود دارد اما در واقع می‌توان مدعی شد که به طور متوسط 160 تا 200 هزار نفر در استان یزد به صورت مستقیم با مشکلات و عوارض مواد مخدر مرتبط هستند.

وی بیان کرد: یکی از مشکل‌هایی که در ارتباط با شیشه وجود دارد، این است که شیشه نیازی به قاچاق ندارد و در هر مکان با کمترین امکانات می‌توان این مواد خطرناک را تولید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: در این راستا، راهی جز پیشگیری از مصرف و مصون‌سازی در ارتباط با مصرف مواد مخدر به ویژه مصرف شیشه نداریم و باید در این مسیر گام برداریم.

به گزارش تسنیم، عفتی افزود: اگر بخواهیم حرکتی در جامعه به صورت موثر صورت بگیرد، تنها به وسیله مشارکت تمام افراد جامعه از جمله نهادهای دولتی، و خصوصی، هیئت‌ها و گروه‌های مردمی و رسانه‌ها ممکن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار