در ده ماه گذشته
تابناک: مدیر کل گمرک استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی، بیش از یک میلیارد و 303 میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و 715 هزار تن از استان اصفهان صادر شده است.
کد خبر: ۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹ 27 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «اسدالله احمدی ونهری» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 42 درصد و از لحاظ ارزش 23 درصد کاهش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در این مدت بالغ بر 689 قلم کالا به 83 کشور جهان صادر شده که کشورهای عراق، امارات، افغانستان، ایتالیا و عمان بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان در این مدت را چدن، آهن، فولاد، فرش، مواد پتروشیمی محصولات آهنی و فولادی بیان کرد و ادامه داد: میزان صادرات فرش نیز به لحاظ ارزش معادل 157 میلیون دلار بوده است.

احمدی ونهری گفت: صادرات محصولات کشاورزی نیز در این مدت 78 میلیون و 373 هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 38 درصد کاهش و از نظر ارزش 41 درصد تنزل داشته است.

وی مجموع تشریفات واردات را به ارزش بیش از 259 میلیون و 63 هزار دلار کالا برای بیش از 51 هزار تن کالا در گمرک اصفهان عنوان کرد.

مدیرکل گمرک اصفهان افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش یک درصد افزایش و از نظر وزن 16 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: عمده ترین کالاهای وارداتی از ابتدای امسال تا پایان دی ماشین آلات مکانیکی، ماشین آلات برقی، مواد پلاستیکی، محصولات آهن و فولاد و محصولات سرامیکی است و کشورهای امارات، ایتالیا، چین، آلمان و ترکیه بیشترین سهم را در اختیار داشته اند.

وی گفت: در سالجاری واردات خودرو به اصفهان انجام نشده و در سال گذشته 12 خودرو پایین تر از 2500 سی سی وارد شده بود.

احمدی ونهری ادامه داد: گمرکات استان اصفهان تا پایان دی امسال بالغ بر 617 میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: واردات مواد اولیه به گمرکات بیشتر با معافیت صورت می گیرد و بنابراین در کاهش درآمد گمرک تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: گمرک اصفهان مجاز به ترخیص مواد و تجهیزات پزشکی نیست و سعی در کسب مجوز برای این امر داریم.

مدیرکل گمرک اصفهان همچنین از راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی از تیر امسال خبر داد و افزود: مزایای این سامانه کاهش ترافیک ورودی، ارسال اظهار نامه از منزل یا محل کار بمنظور صرفه جویی در هزینه و وقت، کاهش مشکلات صاحب کالا، کاهش زمان عملیات گمرکی، رسیدن به استانداردهای بین المللی، کاهش زمان ترخیص کالا، ارتقای سلامت اداری و کاهش تخلفات است.

وی درباره بسته حمایت از تولید گفت: در حال حاضر گمرکات اصفهان این بسته حمایتی ابلاغی از سوی ریاست گمرک جمهوری اسلامی ایران بمنظور توسعه صادرات کشور را اجرا کرده است.

احمدی ونهری افزود: تسهیلات در زمینه پرداخت حقوق ورودی، ترخیص نسیه درباره مواد اولیه، اجرای سرویس ارزیابی تک پنجره توسط یک کارشناس، حذف احراز و دیره ارزش، ترخیص با تقاضای واحدهای تولیدی، اولویت در ایجاد انبار اختصاصی، تمدید مدت نگهداری کالای واحد تولیدی تا هشت ماه، ارزیابی کالاهای صادراتی بدون محدودیت زمانی و مکانی، هدایت اظهارنامه ها به مسیر سبز و زرد، حذف ارزیابی فیزیکی از جمله مزایای این بسته است.

وی همچنین از ثبت روز جهانی گمرک در تقویم سال آینده خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار