تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مانند کشتی آزاد با کسب چهار مدال طلا با اقتدار قهرمان آسیا شد. در این رشته دو طلا از چهار طلای کشورمان توسط مازندرانی ها بدست آمد .
کد خبر: ۱۱۶۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲ 17 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، پس از درخشش مازندرانی در تیم ملی کشتی آزاد قهرمانی آسیا با کسب  پنج مدال طلا، در کشتی فرنگی هم با مربیگری حسن رنگرز قهرمان سابق جهان که اصالت مازندرانی دارد قهرمان شد.

جالب اینکه مازندرانی های تیم کشتی کشورمان هم با کسب دو طلااز چهار طلای ایران که توانست قهرمانی کشتی فرنگی آسیا را جشن بگیرد نقش پررنگی در این قهرمانی داشتند. 

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با درخشش مازندرانی ها قهرمان آسیا شد  

 

بر اساس این گزارش ، البته طلای کشور ۴ عدد بود که طلای آن توسط کشتی‌گیران مازندران به دست آمد ناصر علیزاده و محمد هادی ساروی کشتی گیران طلایی اهل مازندران بودند.

محمدهادی ساروی کشتی گیر مازندرانی کشورمان با شکست دادن حریف قزاقستانی‌اش مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

او که پیش از این ۹ بر صفر بالتمونخ مغول و ۸ بر صفر یئول ون از کره جنوبی را برده بود، در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم قهرمانی آسیا مقابل یوسوف ماتسی‌اف قزاق قرار گرفت که این کشتی را ۹ بر صفر برد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا چهار فینالیست و یک کشتی‌گیر در رده‌بندی داشت که امیررضا ده‌بزرگی با شکست حریفش صاحب مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم شد و سعید اسماعیلی هم با غلبه بر حریف قرقیزستانی در فینال ۶۷ کیلوگرم به مدال طلای آسیا رسید، اما محمدرضا رستمی و رسول گرمسیری فینال اوزان ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم را به حریفان ژاپنی‌شان باختند.

پایان‌بخش کشتی‌های امروز برای تیم ملی فرنگی کشورمان هم فینال ۹۷ کیلوگرم بود که ساروی این مسابقه را به سود خود تمام کرد و قهرمان آسیا شد.

در روز اول این مسابقات هم ناصر علیزاده و امین میرزازاده در ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به نشان طلا رسیدند، پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم صاحب نشان نقره شد و ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

به این ترتیب شاگردان حسن رنگرز با چهار طلای اسماعیلی، علیزاده، ساروی و میرزازاده و سه نقره دادمرز، رستمی و گرمسیری و دو برنز ده‌بزرگی و محمدی و مجموع ۹ مدال به کار خود در پیکارهای آسیایی خاتمه دادند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار