مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۳۰۰ نانوایی در این استان به سامانه پرداخت فطریه مجهز شدند.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹ 09 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مجید الهی راد اظهار کرد: در دستگاه کارت‌خوان نانوایی‌ها، گزینه‌ای با نام پرداخت فطریه در نظر گرفته شده است که افراد می‌توانند از طریق نانوایی‌ها زکات فطریه خود را پرداخت کنند. مبلغ واریزشده از طریق این کارت‌خوان‌ها به حساب کمیته امداد واریز و سپس برای نیازمندان هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۰۵۷ پایگاه در استان آماده جمع‌آوری زکات فطریه‌اند.

الهی راد با بیان اینکه این پایگاه‌ها در مصلاها، معابر عمومی، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه برپا می‌شوند، ادامه داد: این پایگاه‌ها تا ۱۰ روز فعالیت خواهند کرد و زکات فطریه را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه، کد‌های آسان پرداخت برای مردم پیش‌بینی شده است، افزود: مردم می‌توانند با شماره‌گیری # ۰۵۸*۸۸۷۷* فطریه خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه چهار شماره کارت به‌صورت مجازی برای پرداخت فطریه، کفاره‌های عمد و غیرعمد و فطریه سادات پیش‌بینی شده است، ادامه داد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۸۹۶۷ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۲۳۲ برای فطریه سادات، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۵۰۸ برای کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۷۷۵ برای کفاره عمد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: مردم خراسان شمالی سال گذشته هفت میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان فطریه پرداخت کردند که به حساب نیازمندان واریز شد.

وی اضافه کرد: میزان زکات فطریه ماه رمضان امسال برای هر نفر در استان با قوت غالب گندم ۵۵ هزار تومان تعیین شده است. همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۵۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۵۰ هزار تومان، کفاره غیرعمد ۱۵ هزار تومان و کفاره عمد ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار