مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۶ درصدی به ۶۴ میلیون و ۱۳۵ هزار تن رسید
کد خبر: ۱۱۶۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲ 07 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، محمد شکیبی نسب در تشریح عملکرد یکساله بنادر استان اظهار کرد: در سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با افزایش ۴.۸ درصدی به ۱۰ میلیون و ۸۶۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی در بنادر استان نیز با رشد ۶.۲ درصدی به ۵۳ میلیون و ۲۷۳ هزار تن رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در مدت یاد شده میزان ترانزیت در بنادر استان نیز رشدی خیره کننده داشت و با رشد ۲۷ برابری به ۲۶۵ هزار و ۴۵۹ تن افزایش پیدا کرد.
شکیبی نسب ادامه داد: میزان صادرات نفتی بنادر استان نیز در سال ۱۴۰۱، ۱۹ میلیون خیره کننده داشت و با رشد ۲۷ برابری به ۲۶۵ هزار و ۴۵۹ تن افزایش پیدا کرد.
شکیبی نسب ادامه داد: میزان صادرات نفتی بنادر استان نیز در سال ۱۴۰۱، ۱۹ میلیون و ۷۲۶ تن بود که در سال گذشته با افزایش ۱۴.۸ درصدی به ۲۲ میلیون و ۶۴۸ هزار تن رسید.
وی یادآور شد: در سال گذشته همچنین ۱۳۸ هزار و ۸۸۵ TEU کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.
شکیبی نسب عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ همچنین ۲۷۱ هزار و ۱۶۶ نفر مسافر در بنادر استان جابجا شد که در این شاخص نسبت به سال ماقبل آن رشد ۸.۷ درصدی حاصل شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بناد و دریانوردی استان بوشهر، شکیبی نسب یادآور شد: در سال گذشته متوسط شناور‌های ورودی و خروجی در بنادر استان ۷ هزار و ۴۰۰ فروند بود که از این شمار حدود پنج هزار شناور زیر یک هزار تن بوده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار