بزرگترین سازه آبخیزداری جنوب کشور در شمال استان بوشهر در قالب طرح آبخیزداری و بند خاکی و سیمانی دره امیری دیلم با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان با حضور استاندار بوشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 05 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده عصر امروز در آیین افتتاح طرح آبخیزداری بند خاکی و سیمانی دره امیری دیلم با بیان اینکه یکی از اولویت‌های استان بوشهر تسریع در تکمیل طرح‌های تأمین آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و منابع طبیعی است اظهار داشت: طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی شده است.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت این طرح گفت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاران که توانستند در مدت ۲۰ ماه پروژه مهم آبخیزداری و بند خاکی و سیمانی دره امیری دیلم را تکمیل و تقدیم مردم کنند درخور تحسین است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: کار و تلاش همچنان ادامه دارد و با افتتاح پروژه آبخیزداری بند دره امیری، عملیات اجرایی جنگل‌کاری به میزان ۶۰ هکتار اطراف آن امروز آغاز می‌شود.

حجم استحصال آب این طرح آبخیزداری سالانه ۵ میلیون مترمکعب است

عبدالحسین گرشاسبی نیز با اشاره به ویژگی‌های بزرگترین سازه آبخیزداری جنوب کشور خاطرنشان کرد: بند خاکی و سیمانی دره امیری شهرستان دیلم با هدف جلوگیری از سیل، تقویت تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب با حجم آبگیری ۱.۵ میلیون مترمکعب افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح آبخیزداری دره امیری در جلوگیری از هدررفت و ذخیره‌سازی روان آب‌های بالادست نقش بسیار اثرگذاری ایفا می‌کند گفت: این طرح بخش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دیلم را متحول می‌کند. این پروژه از مطالبات و آرزو‌های دیرینه مردم شهرستان دیلم بوده که با همت و تلاش همکاران و حمایت‌های استاندار بوشهر امروز افتتاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: پروژه آبخیزداری دره امیری با ارتفاع ۱۷ متر و حجم مخزن ۱.۵ میلیون مترمکعب یکی از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری در جنوب کشور است.

گرشاسبی حجم عملیات بتنی این طرح را ۷ هزار و ۷۶۰ مترمکعب دانست و بیان کرد: حجم عملیات سنگی یک‌هزار و ۳۶۰ و خاک و سیمان ۲۷ هزار مترمکعب است.

وی حجم عملیات خاکی طرح آبخیزداری دره امیری را ۴۷ هزار مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: ارتفاع کل این طرح آبخیزداری ۱۷ و ارتفاع مفید آن ۱۴ متر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: حجم استحصال آب این طرح آبخیزداری با ۱۲۶ متر طول تاج و ۸ متر عرض تاج، سالانه ۵ میلیون مترمکعب است.

گرشاسبی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری طرح آبخیزداری بند خاکی و سیمانی دره امیری دیلم گفت: برای اجرا این طرح مهم ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

در این مراسم استاندار بوشهر نسبت به کشت یک نهال جنگلی اقدام کرد و سپس اسناد اراضی ملی منابع طبیعی توسط مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر تحویل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان شد.

گرشاسبی گفت: تاکنون برای ۹۹.۵ درصد اراضی ملی منابع طبیعی استان بوشهر سند صادر شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار