اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در راستای حمایت از صنایع این استان تفاهم‌نامه همکاری به امضا رساندند.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 26 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، این تفاهم‌نامه روز دوشنبه از سوی مسعود ایرانی، مدیرکل صمت و امیر محبوب‌پناهی، معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی صنعتی این استان به امضا رسید.
ایرانی درباره این تفاهم‌نامه گفت: فراهم کردن زمینه‌های توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و دارای توجیه اقتصادی، تضمین و تسهیل در وثیقه‌گذاری تسهیلات، تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه و حمایت از صنایع کوچک با توجه به ظرفیت‌های صنعتی ایجاد شده در بخش صنعت استان اردبیل از هدف‌های این همکاری است.
وی مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع کوچک با اشتغال‌زایی کمتر از ۵۰ نفر، حمایت مالی از توسعه بنگاه‌های فعال استان اردبیل در زمینه توسعه محصول جدید، افزایش ظرفیت تولید، حمایت از واحد‌های تولیدی راکد برای خروج از رکود و بازگشت به چرخه تولید با پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ مصوب بانک مرکزی را نیز از جمله هدف‌های این تفاهم‌نامه همکاری برشمرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین کمک به توسعه صنایع کوچک با اعطای تضمین ۱۰۰ درصدی مناطق کمتر توسعه یافته در اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری به صنایع، استفاده از وجوه اداره شده و سایر منابع مالی در چارچوب سیاست‌های صنعتی و برنامه‌های توسعه کشور در زمینه احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی، سرمایه در گردش، تحقیق و توسعه، خرید فناوری و دانش فنی و تجهیزات آزمایشگاهی و توسعه منابع انسانی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با اعطای تسهیلات کم‌بهره و صدور ضمانت‌نامه تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال را از دیگر هدف‌های این تفاهم‌نامه عنوان کرد.
در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در حال حاضر در نقاط مختلف استان اردبیل فعال هستند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار