نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: باید از این حق سیاسی و ملی دفاع کرد و کسی که ایران قوی می‌خواهد باید در انتخابات حضور پررنگ داشته باشد که انسجام ملی را رقم می‌زند و از بُعد بین‌المللی، پشتیبانی از نظام است.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ 23 February 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی به زمان تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد.

وی با قرائت آیه ۸۰ سوره اسراء، آن را دعای انبیاء الهی خواند و افزود: این دعا را به ویژه این روز‌ها زیاد باید خواند، زیرا فضای تبلیغات انتخاباتی ممکن است ما را به سمتی ببرد که رضای خداوند در آن نباشد.

علیدادی سلیمانی افزود: این آیه سه اصل رستگاری و رضایت خداوند را روشن می‌کند که اولین آن ورود صادقانه در هر کاری و ایستادگی و مقاومت در راهی است که ممکن است مورد هجمه قرار بگیرد و در آن به انسان توهین و جسارت شود.

امام جمعه کرمان گفت: بر اساس روایتی، دینداری واقعی افراد بسته به صداقت و امانتداری است و امانت، صدقِ فعلی است.

وی اظهار کرد: موضوع بعدی در این آیه خروج صادقانه از کار‌ها و در نهایت تکیه و توجه به خداوند و کمک خواستن از او و انبیا و صالحان است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو از جمله روز تربیتی بیان کرد: تربیت اسلامی موضوع مهمی است که خانواده و مدرسه باید به آن توجه داشته باشند که فرزندان می‌توانند باقیات‌الصالحات و منشأ تحولات نیک در جامعه باشند و معلم خوب و باانگیزه و وظیفه‌شناس باید تربیت اسلامی را در دستور کار قرار دهد که خیلی از مشکلات نتیجه جدی نگرفتن این امر است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: امام زمان (عج) امید مظلومان و مستضعفان جهان است که به مقررات ظالمانه جهان پایان می‌دهد در حالیکه امروز حق وتو در اختیار ظالمانه‌ترین رژیم است.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و حضور در انتخابات را وظیفه شرعی برای دفاع از احکام اسلام و ادای دین به شهدا دانست.

علیدادی سلیمانی گفت: باید از این حق سیاسی و ملی دفاع کرد و کسی که ایران قوی می‌خواهد باید در انتخابات حضور پررنگ داشته باشد که انسجام ملی را رقم می‌زند و از بُعد بین‌المللی، پشتیبانی از نظام است.

امام جمعه کرمان در ادامه با بیان اینکه معیار‌های اصلح در فرمایشات امامین انقلاب به خوبی تبیین شده و انتخاب اصلح در سه بخش قابل تبیین است، تاکید کرد: کسانی اصلح هستند که آگاهی و بصیرت، تخصص و شناخت کافی از مسائل کلان کشور و استان و شهر داشته باشند.

وی اعتقاد به ایستادن در برابر دشمنان و نشان دادن این اعتقاد در عمل و رفتار، التزام عملی به دستورات اسلامی و فرامین رهبری و حفظ خون شهدا را از دیگر ویژگی‌های اصلح برشمرد و گفت: اصلح باید نسبت به وظایف نمایندگی مجلس کامل عمل کند و اگر به بیش از آن ورود کند، حتماً اصلح نیست از جمله کسانی که در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند. علیدادی سلیمانی مردم محوری و پرهیز از توجه به منافع شخصی و حزبی و جناحی، ساده زیستی و حرکت در چهارچوب اختیارات را از دیگر معیار‌های اصلح عنوان و بیان کرد: علاوه بر توجه به معیار‌های اصلح، باید از گرایش‌های قومی و جغرافیایی و جناحی پرهیز و خدا را بر انتخاب خود حاکم کنیم و مراقب باشیم رای ما سرنوشت ساز است و تحت تاثیر تبلیغاتی که گاهی مخرب است، قرار نگیریم.

وی بیان کرد: کسانی که به جای گفتن از قابلیت‌ها و صلاحیت‌های خود، بر خلاف قانون دیگران را تخریب می‌کنند، نمی‌توانند مدعی اصلح باشند، زیرا انتخابات، صحنه عرضه توانمندی‌ها و لیاقت‌ها و ظرفیت کاندیدا‌ها است لذا نه خود آنان و نه هواداران حق تخریب دیگران را ندارند.

علیدادی سلیمانی در پایان گفت: نمایندگان مجلس خبرگان ماموریت حساس و مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیشرفت کشور مسئولیت حساس دارد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار