طبق برآوردها، خرداد ماه سال ۱۴۰۳ سازمان منطقه آزاد تجاری مازندران به صورت قطعی مستقر و مدیرعامل و هیئت مدیره آن مشخص می شوند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 22 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، کلید اصلی استقرار منطقه آزاد تجاری در یک استان، نگارش و نهایتا تصویب اساسنامه آن در دبيرخانه شوراي عالی مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادی است که فقط تصویب اساسنامه، پروسه ی زمانی ۱ تا ۲ ساله دارد، اما و گویا با پیگیری فولادی مدیر اجرایی منطقه آزاد مازندران و با استناد عبدالملکی دبیر شورای عالی به تیپ واحد اساسنامه های مناطق آزاد تجاری کشور، اساسنامه منطقه آزاد مازندران در کمتر از سه ماه و در اولین روز اسفند ۱۴۰۲ به تصویب شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه صنعتی کشور رسید و جهت تصویب نهایی به هیئت دولت فرستاده شد.

جالب اینجاست که جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری جهت تصویب اساسنامه مازندران می بایست با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد که گویا دفتر رئیس جمهور به دبیرخانه اطلاع داده بود آیت الله رئیسی به دلیل مشغله زیاد کاری در پایان سال امکان حضور در این جلسه را ندارد!

اینگونه تصویب اساسنامه مازندران در هاله ای از ابهام و موکول به سال آینده در زمانی از پیش معین نشده قرار میگرفت، لذا با پیگیری جدی عبدالملکی و فولادی از شخص رئیس جمهور و تبیین ضرورت تعجیل در تصویب اساسنامه منطقه آزاد، منجر به این شد که آیت الله رئیسی به منصوری معاون اجرایی اش ماموریت داد با اختیار کامل به نمایندگی از رئیس جمهور در این جلسه شرکت و مصوبه اساسنامه منطقه آزاد تجاری مازندران را امضا کند.

قرار است دولت سیزدهم در اولین فرصت و قبل از پایان سال این مصوبه را در هیئت دولت به تصویب برساند و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال کند.

طبق برآوردها، خرداد ماه سال ۱۴۰۳ سازمان منطقه آزاد تجاری مازندران به صورت قطعی مستقر و مدیرعامل و هیئت مدیره آن مشخص می شوند.

عبدالملکی پیش از این و در حاشیه مراسم افتتاح دفتر اجرایی منطقه آزاد تجاری مازندران به مردم استان قول داده بود که تا خرداد ماه این منطقه در مازندران به طور رسمی مستقر و کارش را شروع کند.

حسین زحمتکش روزنامه نگار

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار