استاندار بوشهر از ساخت ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر توسط سپاه پاسداران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 14 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده در همایش ملی "شناور‌های تندرو" با حضور فرمانده کل سپاه در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران در همه عرصه‌های علمی، دانشی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و دانش‌بنیان اظهار داشت: امروز سپاه پاسداران در ابعاد گوناگون در اوج اقتدار و توانمندی قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره برگزاری همایش ملی "شناور‌های تندرو" در دانشگاه خلیج‌فارس افزود: از همه دست‌اندرکاران برگزاری این همایش مهم و علمی از جمله سازمان خودکفایی سپاه، نیروی دریایی سپاه، دانشگاه خلیج‌فارس، استادان و متخصصان قدردانی می‌شود.

وی در ادامه به گوشه‌ای از خاطرات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر متخصصان همه کشور‌های غربی فعالیت‌ها می‌کردند و تنها ایرانی‌ها حضور و مشارکت نداشتند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحول مهم و شگرف در همه ابعاد ایجاد کرد افزود: اکنون ساخت ۲ نیروگاه اتمی جدید هر کدام با ظرفیت تولید ۱۰۸۰ مگاوات برق توسط متخصصان داخلی در حال ساخت است و همه مراحل طراحی، تهیه نقشه، اجرا و دیگر حوزه‌ها ایرانی‌ها هستند که نشان از اقتدار علمی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بخشی از ساخت ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر توسط سپاه پاسداران اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: این تحولات و اتفاقات بزرگ به برکت انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های نیروی دریایی سپاه و سیر تکاملی این نیرو ابراز داشت: سیر تکاملی نیروی دریایی سپاه در سه مقطع تاریخی محقق شده که شامل دوران دفاع مقدس، مقابله با آمریکای جنایتکار در خلیج‌فارس و دوران ساخت تجهیزات نظامی و شناور‌های پیشرفته است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه اکنون شناور‌های مدرن و پیشرفته در نیروی دریایی سپاه با مشارکت جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال هستند، تصریح کرد: بخشی از تجهیزات و شناور‌ها در موسسه صنعتی شهید محلاتی بوشهر طراحی و ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، استاندار بوشهر وضعیت کنونی را مقطع شکوفایی نیروی دریایی سپاه نام برد و خاطرنشان کرد: این نیرو یک کارنامه درخشان از تجربیات و آموزه‌های بزرگ دارد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار