در راستای آگاه سازی و آشنایی بیشتر كاركنان با تهدیدات و تحرکات ضد امنیتی دشمنان و شیوه‌های مقابله با آن، دوره آموزشی « شناخت اقدامات ضدامنیتی بیگانگان » در نيروگاه شهيدسليمی نكا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 01 February 2024

به گزارش تابناک مازندران، در این دوره که جمع زیادی از کارکنان حضور داشتند، یکی از کارشناسان خبره این حوزه به تشریح اهداف و شیوه‌های اجرای اقدامات ضدامنیتی و راه‌های نفوذ دشمنان در جهت گیری ها و ترسیم چشم‌اندازهای رشد و توسعه کشور پرداخت.

 

دوره آموزشی شناخت اقدامات ضد‌امنیتی بیگانگان در نيروگاه نكا برگزار شد  

مدرس این دوره از فضای مجازی و تخلیه تلفنی به عنوان ۲ راهکار اساسی سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان برای جمع‌آوری اطلاعات از کشورهای هدف یاد کرد و گفت: فضای مجازی آسانترین، کم‌هزینه‌ترين و سربع‌ترین ابزار جاسوسی دشمن برای ضربه زدن به کشور هدف است و در صورت فقدان علم و اطلاع کافی برای استفاده از این تکنولوژی‌ها، می‌تواند به چالشی اساسی برای امنیت تبدیل گردد. بنابراین لازم است از ابزارهای ارتباطی و فضای مجازی هوشمندانه استفاده نماییم.

وی همچنین مباحث پیرامون استفاده دشمنان از ترفند ایجاد ناآرامی، هراس افکنی و ترور، خرابکاری صنعتی، شنود وسایل ارتباطی، جمع آوری اطلاعات پنهان از طریق عوامل انسانی، نفوذ در تصمیم گیری و تصمیم سازی، استفاده از رسانه ها در شکل دهی شخصیت و استحاله فرهنگی کشورها مطالبی بیان داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار