دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: انتخابات پیش‌رو، به‌عنوان مهم‌ترین رویداد سال بوده و جهاد انتخاباتی، مهم‌ترین رسالت امروز اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ 30 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، جلال آفاقی، امروز در نشست تخصصی اصحاب رسانه‌های استان که با محوریت انتخابات برگزار شد، با تبیین نقش رسانه، روشنگری و ارتقای همدلی و وحدت در جامعه را از رسالت‌های خطیر رسانه‌ها دانست.

دادستان اردبیل از انتخابات به مظهر اقتدار کشور، تعبیر نموده، وحدت همیشگی آحاد مردم را مایه نقش‌برآب شدن نقشه‌های شوم بدخواهان و دشمنان قسم خورده دانست.

آفاقی با بیان اینکه مشکلات، کمبود‌ها و نارسایی‌ها و اشکالات موجود نباید موجب غفلت از دستاورد‌ها باشد، امیدآفرینی و تلاش برای افزایش اعتماد عمومی مردم با تبیین اقدامات و اطلاع‌رسانی‌های صادقانه توسط رسانه‌ها را خواستار شد.

وی با اعلام حمایت دادستانی از انتقادات سازنده و تاکید به مطالبه گری اصحاب رسانه به عنوان مدعی‌العموم دوم جامعه، مرز و تفاوت انتقاد با تخریب یا تشویش اذهان عمومی و نشراکاذیب را یادآور شده، از خبرنگاران خواست؛ بیش از پیش حرمت و آبروی اشخاص را خط قرمز خود قرار دهند و در ایفای مسئولیت اجتماعی خود تلاش کنند.

دادستان اردبیل با توصیه به کاندیدا‌ها نیز تصریح کرد: داوطلبان قانون‌شکن و هنجار‌شکن صلاحیت قانون‌گذاری را ندارند و در هر مرحله از جریان انتخابات و با وجود اخذ صلاحیت اولیه، چنانچه ضوابط و مقررات و مسائل قانونی را رعایت نکنند، نسبت به بررسی مجدد صلاحیت آن‌ها از سوی دادستانی اقدام می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار