در بازدید استاندار کرمانشاه از مجموعه تاریخی بیستون برتسریع در روند ساماندهی این مجموعه تاکید و از اتمام فاز دوم ساماندهی تا سال ۹۶ خبر داده شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 20 October 2015
در بازدید استاندار کرمانشاه از مجموعه تاریخی بیستون برتسریع در روند ساماندهی این مجموعه تاکید و از اتمام فاز دوم ساماندهی تا سال ۹۶ خبر داده شد.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه صبح امروز سه شنبه به همراه جمعی از مسئولین استانی از جمله مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از روند اجرای طرح جامع ساماندهی مجموعه تاریخی بیستون بازدید کرد.

وی در این بازدید از روند مرمت و تغییر کاربری بخشی از کاروانسرای شاه عباسی که به هتل لاله تبدیل شده است نیز بازدید کرده و در جریان این اقدام نیز قرار گرفت.

بازدید از طرح تملک شهرک الزهرا(س) بیستون برای الحاق به مجموعه تاریخی بیستون از دیگر برنامه های استاندار در بازدید از این مجموعه تاریخی بود که وی از نزدیک در جریان اجرای اقدامات در این مجموعه تاریخی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه در جریان این بازدید بر تسریع در اجرای ساماندهی این مجموعه تاریخی تاکید کرد.

علی فعله گری، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز در این بازدید بر تلاش های میراث فرهنگی و بخش خصوصی مجری ساماندهی این مجموعه تاریخی تاکید کرد و گفت: فاز اول این پروژه به پایان رسیده و هم اکنون فاز دوم آن در دست اقدام است.

حسین راعی، مدیرپایگاه جهانی بیستون نیز گفت: طرح جامع ساماندهی بیستون در سال ۸۹ و در سه فاز آغاز شده که فاز اول آن در اواخر سال ۹۱ به اتمام رسیده است.

وی افزود: ساماندهی محور شمالی و جنوبی محوطه میراث جهانی به طول یک کیلومتر، ساماندهی مبلمان محیطی، احداث بیست چشمه سرویس بهداشتی، احداث فضای سبز به مساحت ۵ هکتار و ... از مهمترین اقداماتی است که در فاز اول طرح ساماندهی محوطه جهانی بیستون انجام شده است.

راعی زمان مورد نظر برای اجرای فاز دوم ساماندهی را از سال ۹۴ تا ۹۶ اعلام کرد و گفت: حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این فاز برآورد شده است.

مدیر پایگاه جهانی بیستون زمان در نظر گرفته شده برای اجرای فاز سوم این پروژه را سال ۹۶ تا ۱۴۰۴ عنوان کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار