مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: توسعه هواشناسی کاربردی در بخش های مختلف و ارتباط مستقیم عموم کاربران به ویژه گروه های خاص با هواشناسی از اهداف و برنامه های مهم این اداره کل است.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 20 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیروس نادری زرنه  اظهار کرد: داده‌های هواشناسی با توجه به تنوع آن‌ها مورد استفاده کاربران متفاوتی در بخش‌های مختلفی از جمله کشاورزی، منابع آب، حمل و نقل، بهداشت، گردشگری، معماری، ورزش و سلامت، هوانوردی است.

وی تاکید کرد: کاربردی کردن خدمات هواشناسی از یک سو و اهمیت داده‌های هواشناسی از سوی دیگر، ضرورت برقراری ارتباط ۲ سویه هواشناسی با کاربران نهایی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

نادری زرنه یادآور شد: به عنوان مثال بهره‌مندی از داده‌های هواشناسی به صورت تخصصی در جهت کاهش خسارات پدیده‌های زیانبار جوی و نیز تاثیر این پارامترها بر تولید محصولات کشاورزی تاثیر مستقیم دارد.

وی افزود: استفاده از پیش‌بینی‌های هواشناسی نقش بسیار مهمی در کشاورزی ایفا می‌کند و کشاورزان بر اساس پیش‌بینی شرایط جوی، فعالیت‌های خود از جمله زمان و میزان کاشت محصول، آبیاری و دیگر فرایندهای کشاورزی را انجام می‌دهند.

نادری زرنه تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه "تهک" توسط سازمان هواشناسی با علم بر ضرورت وابستگی فعالیت‌های کشاورزی به پیش‌بینی‌های هواشناسی ایجاد شد و تاکنون داده‌های این سامانه برای کشاورزان موثر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: استفاده از داده‌های هواشناسی بر افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی حائز اهمیت است.

" تهک" طرح سامانه توسعه هواشناسی کاربردی کشاورزی در راستای بهره‌مندی صحیح کشاورزان از وضعیت آب و هوا راه اندازی شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار