مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در خراسان‌شمالی طی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۶ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 14 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهارکرد: صدور پروانه عبور بار‌های ترافیکی در خراسان‌شمالی طی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۶ درصد افزایش یافت.

وی گفت: در این مدت ۷۵۹ فقره پروانه عبور بار‌های ترافیکی در راستای رعایت الزامات حمل بار‌های ترافیکی و به منظور حفظ و حراست از راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی، تأمین ایمنی لازم در راه‌ها و تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز اختلال ترافیکی صادر شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: پروانه عبور بار‌های ترافیکی برای بار‌هایی صادر می‌شود که ابعاد و وزن آن‌ها بیش از حد استاندارد باشد و در این پروانه‌ها مواردی از جمله سرعت، مسیر مجاز و ساعت حرکت و سایر مقررات بسته به نوع، طول و عرض و وزن و ارتفاع بار درج شده و راننده موظف به رعایت آن‌هاست.

مشتری با تاکید بر این که محموله‌های ترافیکی برای تردد در جاده‌ها باید از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مجوز داشته باشند، تصریح کرد: بار‌های ترافیکی عبوری توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک و گشت‌های راهداری سیار کنترل و در صورت مشاهده تخلفات برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات این اداره کل ارجاع می‌شوند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار