مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت:در تمام استان زمینه و فرصت اشتغال مهیا است و در اکثر شهرها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ 13 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،جمشید امیدی افزود:استان مرکزی جزو استان‌های صنعتی به لحاظ تنوع محصولات تولیدی است به همین دلیل جزو ۴ قطب صنعتی کشور و از لحاظ صنایع بزرگ و مادر دومین قطب صنعتی مادر در کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: برخلاف میانگین کشوری که بیشترین میزان اشتغال مربوط به بخش خدمات بوده در استان مرکزی این مهم در حوزه صنعت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: اکنون در تمام این استان زمینه و فرصت اشتغال فراهم است و در اکثر شهرستان‌ها همچون ساوه، زرندیه، تفرش، دلیجان و آشتیان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

امیدی گفت: بزرگترین واحدهای تولیدی در شهرهای اراک و شازند مستقر هستند به همین دلیل افراد جویای کار در شرکت‌های بزرگ، متقاضی فعالیت در این ۲ شهر هستند.

وی در ادامه با اشاره به آمار حقوق معوقه کارگران صنایع گفت: پایان آذرماه سال گذشته ۴۹۷ کارگر حقوق معوق داشتند اما در پایان آذرماه امسال این عدد به ۱۹۷ رسیده که حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شمار کارگاه‌ها از ۱۱ کارگاه به ۸ کارگاه کاهش یافته که معادل ۱۷ درصد بوده است.

امیدی افزود: ضریب پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی در پایان سال ۱۴۰۱ به ۷۱.۸ درصد و در پایان مهرماه امسال به ۷۳.۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بیمه اجباری بر اساس کد ملی کارکنان به سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‌شود در پایان سال ۱۳۹۹ بر اساس آمارها ۲۱۳ هزار و ۶۰۲ نفر، پایان سال گذشته ۲۳۰ هزار و ۲۱۷ نفر و این آمار در مهرماه امسال ۲۳ هزار و ۵۸۳ نفر بوده است.

امیدی با اشاره به جمعیت شاغلان استان مرکزی گفت: در سال ۹۶ این آمار ۴۲۵ هزار نفر بوده که تا پایان سال ۹۹ روند نزولی بوده اما در دو سال اخیر این آمار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۴۰۰ هزار نفر رسیده که نزدیک به ۱۶ هزار نفر به جمعیت شاغلان این استان اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار