معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشورگفت: در سفر به عسلویه، زمینه‌سازی جهت برگزاری اردوی راهیان پیشرفت ویژه حوزویان صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 11 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام حسین رفیعی معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه چهارشنبه شب در دیدار نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به طرح هدفمندی محصلین، اظهار داشت: در طرح هدفمندی تحصیلی که مربوط به محصلین در حال رشد است یک کار کارشناسی صورت گرفت و بر اساس فرمولی که تعیین شد بیش هزار نفر مشمول این طرح شدند.

وی در ادامه از راه‌اندازی شورای نهاد‌های حوزوی در قم و برگزاری اردو‌های تابستان و دوره‌های مهارتی و علمی برای طلاب خبر داد و افزود: در این دوره‌ها ۲۰ هزار نفر از طلاب شرکت و مورد حمایت قرار گرفتند. در بحث اردو‌ها نیز در حال حاضر در فرصت تعطیلی بین دو ترم حدود چهار هزار نفر از طلاب در مقدس مشهد به سر می‌برند.

رفیعی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، ابراز داشت: در این راستا برنامه‌ریزی برای برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت در استان هرمزگان صورت گرفت و تاکنون هزار نفر به این استان سفر کردند و با پیشرفت کشور در حوزه صنعت آشنا شدند. علاوه بر این در سفر به عسلویه، زمینه‌سازی جهت برگزاری اردوی راهیان پیشرفت صورت گرفت.

وی همچنین با اشاره به فعالیت معاونت امور طلاب در ایام اربعین حسینی، گفت: استان‌هایی که در مسیر تردد زوار بودند از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای اسکان مردم استفاده شد، و اساتید و طلاب استقبال بسیار خوبی از این اقدام کردند.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه از برنامه‌ریزی برای اعزام هشت هزار نفر به اردوی راهیان نور در مناطق جنوب خبر داد.

رفیعی از برگزاری جشنواره ورزشی برای طلاب در سراسر کشور خبر داد و گفت: این جشنواره در سال جاری نسبت به سال‌های قبل رشد دو تا سه برابری داشت که در چند رشته ورزشی این جشنواره برگزار شد و جشنواره ملی آن نیز در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی همچنین در خصوص اعطای تسهیلات به طلاب، گفت: طی دو سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان جهت تسهیلات اختصاص پیدا کرده بود، اما طی حدود هشت ماه گذشته این رقم به ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رفیعی از اجرای طرح ساماندهی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: در این طرح طلبه از بدو ورود به حوزه علمیه استعدادیابی و توانمندسازی می‌شود که بعد از سطح ۳ برای جا‌های مختلف مشخص می‌شود که در چه اداره یا نهادی می‌تواند فعالیت کند. این کار از جهتی پاسخ به نیاز جامعه است و از جهتی طلبه هویت خود را بهتر می‌شناسد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار