کد خبر: ۱۱۴۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴ 10 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت:

دست کم ۷۰ نیرو اعم از یگان حفاظت منابع طبیعی، جوامع محلی و همیاران طبیعی با پیمودن حدود ۲ ساعت تا رسیدن به محل آتش سوزی جنگل در عرصه پای کار آمده اند.

این مسوول اظهار کرد: در دسترس نبودن آب و نداشتن راه دسترسی مناسب برای بهره گیری از خودروهای آتش نشان، احتمال سقوط سنگ و درختان خشک ناشی از وزش باد به روی نیروهای در حال فعالیت سبب شده روند اطفای حریق با سختی انجام گیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران گفت: با این وجود حدود ۶۰ درصد سطح عرصه بر اثر آتش سوزی مهار و خاموش شده و عملیات اطفا کماکان ادامه دارد.

ذکریایی با اشاره به آنکه نوع آتش سوزی سطحی بوده است، افزود: بیشتر رویشگاه این عرصه از نوع راشستان درختان ارزشمند بوده که دچار آسیب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، عامل انسانی به ویژه شکارچیان غیر مجاز در وقوع این حادثه دخالت داشته است.

جنگل های شهرستان نور در غرب مازندران پوشیده از گونه هایی از نوع ممرز، بلوط، ممرز، شمشاد و راش است.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور مسوولیت حفاظت، احیا و بهره برداری حدود ۲۳۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی را برعهده دارد و این حوزه زیر مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران به مرکزیت ساری مدیریت می شود. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار