رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: اساتید آگاه، نخبه و با بصیرت به عنوان رسانه‌ای قوی در جامعه هستند که عمده‌ترین وظیفه‌ آن‌ها تنویر افکار عمومی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 08 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام عبداله حسنی، عصر امروز در نشست با دبیران هم‌اندیشی دانشگاه‌های استان اردبیل که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، نقش اساتید دانشگاه را در نتیجه انتخابات پیش‌رو بسیار مهم دانست و اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر هیئت علمی و بیش از ۳ هزار نفر استاد دانشگاه در استان اردبیل داریم که نقش مهم آن‌ها نه تنها در کلاس درس بلکه در سطح جامعه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی اساتید دانشگاه‌ها مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن است، افزود: اساتید آگاه، نخبه و با بصیرت به عنوان رسانه‌ای قوی در جامعه هستند که باید مردم و مخصوصا دانشجویان را در مسیر درستی قرار دهند؛ وقتی دانشجو از سخنان استاد در کلاس درس تاثیر می‌پذیرد، دیدگاه خود را در بین اعضای خانواده نیز انتقال می‌دهد لذا مشخص است تا چه اندازه کلام اساتید در جامعه اثر می‌گذارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل عنوان کرد: در آستانه انتخابات قرار داریم و در این ایام تبلیغات منفی دشمن نسبت به نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری، مسؤولان و جامعه ایرانی، با نیّت مخدوش ساختن چهره آن‌ها انجام می‌شود که هدف از این کار دلسرد کردن مردم از بزرگان دین و مسؤولان است.

حجت الاسلام حسنی یادآور شد: وظیفه ما در نهاد رهبری این است که با راهکاری مناسب و به وسیله افکار و گفتار روشن اساتید، مانع از نفوذ دشمن در بین جامعه شویم.

اساتید دانشگاه، صدای رسای جامعه هستند

وی اساتید دانشگاه را نماد بصیرت‌سازی در جامعه امروزی دانسته و تاکید کرد: وقتی یک استاد دانشگاه در کلاس درس یا در فضای مجازی صحبتی می‌کند، تاثیر آن سخن به وفور بیشتر از تاثیر یک شخص عادی است؛ لذا به همین منظور نمی‌توان از نقش مهم اساتید در تاثیر بر اذهان عمومی غافل شد. باید توجه داشت که وظیفه دبیران هم‌اندیشی در تعامل با اساتید دانشگاه، برای چگونگی امیدآفرینی اساتید در بین جوانان بسیار مهم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل افزود: در نشست هم اندیشی با اساتید باید گره‌های ذهنی را برطرف کنیم و نقش موثری در اقناع اساتید داشته باشیم؛ اساتید دانشگاه، چه درون کلاس و چه در فضای مجازی، صدای رسای جامعه هستند و نقش سخنان آن‌ها در تاثیرپذیری دانشجویان بسیار مهم است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار