معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی گفت: ۷۳ هزار نفر در طرح مسکن زوج‌های جوان ثبت‌نام داشتند که از این تعداد ۳۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 06 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، حسن ناهیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهارکرد: با توجه به نقش مهم و تأثیرگذار اقتصاد و معیشت در ازدواج و با توجه به کسب رتبه دوم کشوری خراسان‌شمالی در ازدواج، دست‌اندرکاران تلاش مضاعف در پرداخت تسهیلات این حوزه‌ها اعمال کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۳ هزار نفر در طرح مسکن زوج‌های جوانان ثبت‌نام داشتند که از این تعداد ۳۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند، گفت: از ۳۳ هزار نفر، ۱۲ هزار نفر پرداخت سهمیه صورت گرفته که برای ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر زمین تخصیص یافته است و یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در نوبت پرداخت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی افزود: در ۹ ماهه نخست امسال فرزندآوری بعد از ده سال رشد صعودی داشته است لذا باید تلاش شود تا پاسخگوی متقاضیان و مطالبات آن‌ها در پرداخت تسهیلات باشیم.

ناهیدی به دستور دفتر رئیس جمهور مبنی بر تهیه جهیزیه با هزینه پایین‌تر و یا از طریق کارت اعتباری برای زوج‌ها اشاره و تصریح کرد: اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گزارش دقیق‌تری باید ارائه دهد و این موضوع نباید مغفول بماند که البته لازمه انجام آن پای کار بودن اتحادیه و اصناف است.

وی کمبود خوابگاه متاهلی دانشجویی را از مشکلات جدی دانست و افزود: دانشگاه دولتی زمین مورد نظر را از محل دانشگاه اختصاص می‌دهد.

این مقام مسوول ادامه داد: یک مسیر تامین منابع از محل پرداخت مالیات کارخانجات استان برای این حوزه خواهد بود و مسیر بعدی ارجاع سرمایه‌گذار است تا این خوابگاه با هزینه پنجاه درصدی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

ناهیدی اشاره‌ای به اجرای طرح اردوی راهیان پیشرفت داشت و گفت: این اردو در راستای افزایش روحیه خودباوری جوانان و نخبگان است تا شاهد افزایش امیدآفرینی باشیم و این جوانان با اقدامات بزرگ و شاخص نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شوند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار