رییس هیات نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر جزئیات بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 06 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، خلیل رضایی رییس هیأت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با محکوم کردن حمله تروریستی کرمان در خصوص انتخابات پیش‌رو، اظهار داشت: این اولین انتخابات مجلس شورای اسلامی با قانون جدید و اولین انتخاباتی است که با حجم زیادی از ثبت‌نامی مواجه است.

وی افزود: ۲۶۴ نفر از استان بوشهر ثبت‌نام خود را در انتخابات دوره دوازدهم نهایی کرده‌اند که این میزان، نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسؤول ادامه داد: از این میزان ۱۲ نفر انصراف داده و ۱۰۲ نفر عدم احراز صلاحیت شدند که بالغ بر ۸۰ درصد آن‌ها به دلایل شکلی، محتوایی و پرونده‌ای بوده است و ۱۱ نفر از این عدم احرازها، شکایت خود را بارگذاری نکرده‌اند.

رضایی با بیان اینکه میزان تأیید صلاحیت‌ها نسبت به انتخابات دور گذشته ۱۸.۵ درصد رشد داشته به‌طوری که از ۲۴۱ نفر باقی‌مانده، ۱۲۲ نفر معادل ۵۰.۵ درصد توسط هیأت نظارت استان و هیأت مرکزی نظارت تأیید شده‌اند عنوان کرد: در حوزه انتخابیه «بوشهر، گناوه و دیلم» ۴۱ نفر، در حوزه انتخابیه «کنگان، دیر، جم و عسلویه» ۳۴ نفر، «دشتی و تنگستان» ۲۵ نفر و «دشتستان» ۲۲ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: افرادی که عدم احراز صلاحیت آن‌ها اعلام شده، از فردا به مدت سه روز فرصت دارند شکایت خود را بارگذاری کرده و شورای نگهبان تا یک ماه برای بررسی فرصت دارند.

رضایی با بیان اینکه افرادی که تأیید شده‌اند نیز بر اساس مدارک جدید همچنان در معرض عدم تأیید هستند، اظهار کرد: اواخر بهمن ماه، نتیجه قطعی و نهایی به وزارت کشور و فرمانداری‌ها اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی یک هفته قبل از برگزاری انتخابات بوده و فعالیت تبلیغاتی داوطلبان رصد می‌شود، تصریح کرد: ۱۰۲ نفر به عنوان ضابط قوه‌قضائیه بر روند اجرای انتخابات نظارت خواهند کرد، همچنین چهار هزار ناظر فعال در شبکه نظارت شورای نگهبان استان بوشهر سازماندهی شده‌اند و در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت.

رضایی یادآور شد: مسؤولین برای رسیدگی به دغدغه‌های مردم و رفع نواقصات تلاش کرده و گاهی با عملکردها، مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌ها موجبات یأس و ناامیدی را فراهم نکنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار