مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم با محوریت گندمکاران پیشرو، نوآور و برگزیده در سال زراعی 1402-1403 در استان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 06 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، شهریار مرشدی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم با شناسایی نقاط قوت و ضعف گندم‌کاران محوری و تابعی توسط مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر و با همکاری مدیریت زراعت در شهرستان دشتستان در دو منطقه حومه برازجان و شبانکاره طرح در حال اجرا است.

وی افزود: با شناسایی عواملی که باعث ایجاد خلاء عملکردی در این مناطق شده است، دو سازه کانون یادگیری در حومه برازجان و سایت جامع الگویی در شبانکاره بر اساس عوامل شناسایی شده در حال انجام است و مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در تعیین میزان پتانسیل عملکرد در مناطق هدف با مدیریت زراعت همکاری می‌کند.

مرشدی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های کشاورزان پیشرو، نوآور و برگزیده گندم‌کار استان بوشهر برای توسعه کشاورزی دانش‌بنیان، هماهنگی و ایجاد هم‌افزایی میان فعالیت‌های در دست اجرای بخش‌های تحقیقاتی و آموزشی- ترویجی و اجرایی در مزارع تولید گندم، مشخص کردن پتانسیل عملکرد گندم در مناطق مختلف استان، مشخص کردن میزان خلاء عملکرد و عوامل ایجادکننده آن در مزارع گندم استان بوشهر از جمله اهداف این طرح است.

مرشدی بیان کرد: مسئله‌یابی و تعیین مهم‌ترین عوامل محدودکننده پتانسیل عملکرد گندم در مناطق مختلف استان.
افزایش میزان تولید گندم در واحد سطح و کاهش خلاء عملکرد در مزارع گندم.
افزایش میزان تولید گندم در واحد سطح و کاهش خلاء عملکرد در مزارع کشاورزان با استفاده از دانش و تجارب کشاورزان گندمکار پیشرو، نوآور و برگزیده از دیگر اهداف این طرح است.

وی ابراز داشت: همچنین راهکار‌های فناورانه معرفی شده توسط مؤسسات و مراکز تحقیقات کشاورزی، افزایش میزان دانش و مهارت گندم‌کاران از طریق برگزاری فعالیت‌های آموزشی- ترویجی، افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری‌های جدید در میان گندم‌کاران برشمرد و بررسی و شناسایی عوامل موثر بر افزایش تولید محصولات زراعی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسایل در زراعت است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار