نوسان قیمت مرغ در ماه‌های گذشته باعث شده که نرخ این محصول از کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم در استان بوشهر گذر کند.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 02 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، نوسان قیمت مرغ در ماه‌های گذشته باعث شده که قیمت این محصول از کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم در استان بوشهر گذر کند؛ این در حالی است که مرغ بیش از نیاز مردم بوشهر در این استان تولید می‌شود.

پی‌گیری‌های خبرنگار فارس در بوشهر نشان می‌دهد، قیمت مرغ شب گذشته در شهرستان‌های بوشهر ۱۰۳، دشتستان ۱۰۰، خورموج ۱۰۲ و کنگان ۱۰۵ هزار تومان بوده است، در صورتی که حداکثر قیمت مرغ حتی در پایتخت کشور زیر ۱۰۰ هزار تومان است.

قیمت مصوب مرغ چقدر است؟

عبدالحسین موسوی معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: آخرین قیمت مصوب اعلامی مرغ ۷۸ هزار تومان اعلام شده است. 

 

وی افزود: البته در ۳ روز گذشته قیمت مرغ زنده در استان بوشهر روزانه یک هزار تومان کاهش می‌یابد.

موسوی در خصوص عدم التزام مرغ فروشی‌های استان، پاسخ داد: بوشهر تولید مرغ مازاد دارد که توسط استان‌های همجوار خریداری می‌شود؛ در همین رابطه بازار مصرفی این‌ استان‌ها بازار رقابتی با استان بوشهر ایجاد کرده‌اند.  

معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: اگر قیمت مرغ در بازار استان‌های گفته شده ۲ یا ۳ هزار تومان گران‌تر باشد برای کاسبان این حوزه صرف دارد که مرغ خود را به خوزستان یا فارس ببرند و آنجا آن را توزیع کنند.

قیمت مرغ از بهمن ماه کاهش می‌یابد 

این مقام مسؤول عنوان کرد: در جوجه‌ریزی که آذرماه صورت گرفت بیش از ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفت که یک‌ونیم برابر نیاز بازار مصرفی استان است؛ پیش‌بینی می‌شود که با این اقدام و توزیع فراوان مرغ در بازار قیمت آن در اواخر بهمن و اسفندماه کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها و با 
 تصمیم کارگروه ستاد تنظیم بازار استان توزیع روزانه ۵۰ تن مرغ منجمد از امروز با قیمت ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در فروشگاه‌های اتکا، رفاه، افق کوروش و آس مارکت آغاز می‌شود که این مرحله توزیع تا آرامش و ثبات قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

عدم ثبات قیمتی مرغ و حتی رعایت نکردن سقف مصوباتی که برای آن تعیین شده توسط برخی مرغ‌فروشان باعث نارضایتی برای اهالی استان شده است؛ نکته قابل توجه آن است که بوشهر به‌عنوان تولیدکننده مرغ زنده شناخته می‌شود که تولیدات مازاد نیز دارد. 

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار