نماینده ولی فقیه استان مرکزی گفت: ۲۴ نقطه در استان نیازمند مسجد است که ۱۰ نقطه آن در اراک است.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ 26 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی،روز سه‌شنبه در ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: باید مساجد کافی در سطح شهر برای اقامه نمازهای یومیه وجود داشته باشد که در برخی مناطق مسجد کافی نیست که نیاز به برنامه ریزی و در نظر گرفتن مسجد در آن مناطق می باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مسجد محوری و محله محوری در ساخت و سازهای شهری و روستایی باید مورد اهتمام مسوولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: مهمتر از ساخت مسجد، تربیت و آموزش دینی برای اقامه نماز بین همه آحاد جامعه است و باید امام جماعت در مساجد نیز پیش بینی شود.

امام جمعه اراک گفت: باید اقامه نماز در مراکز آموزشی، اداری و درمانی در اولویت اول قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: برای اعزام امام جماعت در مساجد استان باید تدبیر شود زیرا با وجود ساخت و هزینه فراوان در مساجد، این اماکن از داشتن امام جماعت محروم هستند.

وی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سردار سید رضی موسوی توسط رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی همواره در حال جنایت و کشتار مردم بی دفاع بوده و این جنایات رژیم صهیونیستی از سوی همگان محکوم است.

استاندار مرکزی هم با تاکید بر ساخت مسجد در شهرک ها و شهر‌های جدید گفت: این مناطق نباید بدون مسجد باشند.

مخلص الائمه افزود: با اجرای آمایش می‌توان مناطق پرجمعیت و فاقد مسجد را شناسایی و برای ساخت مسجد در آنها اقدام کرد.

مخلص‌الائمه با اشاره به اصولی نبودن توسعه شهری در سالهای گذشته ادامه داد: در اراک سه بافت، شامل تاریخی، ارگانیک و نوین شهری وجود دارد که در بافت تاریخی امکان ساخت مسجد نیست و در بافت ارگانیک که به تدریج شکل گرفته و محصول شهرسازی غیر اصولی است، ایجاد مساجد کمتر مورد اهتمام بوده است.

وی بیان کرد: در شهرهای جدید و شهرهای اقدام ملی مسکن از جمله هشت هزار واحدی اراک، ساخت یک مدرسه و مسجد توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی پیش بینی شده است.حجت الاسلام رودبارانی دبیر شورای اقامه نماز استان هم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز، برنامه ریزی برای برگزاری اجلاسیه نماز در استان و اجرای طرح آمایش برای احداث مسجد را از مصوبات این جلسه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار